Hieronder vindt u een lijst met alle vaartuigen waarvan de naam begint met W, gesorteerd op naam. Klik op het ID-nummer van het schip om de volledige fiche te laden:
ID-nummer | Naam | Type vaartuig | Eigenaar | Woonplaats | Bouwjaar | Bouwwerf | Lengte (meter) | Breedte (meter) | Tonnage (ton) | Motor (merk) |
---|
BBS006346 | W.U.T.A. | sleepschip | A. Oerlemans | Rotterdam | 1907 | | 48,90 | 7,19 | 527 | -geen- |
BBS006251 | Waasland | spits | E. Carron | Gent | 1935 | | 38,68 | 5,02 | 351 | A.B.C. |
BBS006252 | Waesland | - | J. Janssens | Kallo | 1928 | | 79,89 | 9,20 | 1288 | Klockner Humboldt |
BBS006253 | Walan | - | I. Windy | Steendorp | 1899 | | 33,50 | 5,05 | 203 | A.B.C. |
BBS006254 | Walan | - | H. Windy | Steendorp | 1899 | | 23,58 | 4,94 | 152 | General Motors |
BBS006255 | Waldu | motorspits | R. Walbrecq | Charleroi | 1960 | Chantier Michot | 38,87 | 5,05 | 359 | Alfa Romeo |
BBS007962 | Walhala | spits | -onbekend- | -onbekend- | - | | - | - | - | -geen- |
BBS006256 | Wallonia | Samberschip | F. Sevrin | Jambes | 1911 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,64 | 5,06 | 403 | Deutz |
BBS006257 | Wallonie | Samberschip | Mevr. Wwe. J. Gaukema | Luik | 1913 | Chantier Naval De Beez | 46,85 | 5,08 | 405 | Moës |
BBS006258 | Walmar | Samberschip | L. Walla | Seilles | 1913 | | 44,77 | 5,08 | 403 | Lister |
BBS006259 | Walter | motorspits | E. De Maeyer | Niel | 1950 | Scheepswerf Jacobs en Kinderen | 38,75 | 5,05 | 370 | General Motors |
BBS006260 | Walter | motorspits | F. malou | Luik | 1943 | | 38,75 | 5,11 | 357 | A.B.C. |
BBS006261 | Walter | spits | L. Van Eetvelde | Zeveneken | 1900 | | 37,80 | 5,06 | 331 | General Motors |
BBS007881a | Walter | sleepschip | C.W. Sengers | Beneden-Leeuwen | 1909 | Gebroeders Van Uden | 49,30 | 7,14 | 492 | -geen- |
BBS007881b | Walter | sleepschip | Rotterdamsche Scheepshypotheekbank N.V. | Rotterdam | 1909 | Gebroeders Van Uden | 49,30 | 7,14 | 492 | -geen- |
BBS006262 | Walvis | - | R. Leysen | Antwerpen | 1920 | | 24,78 | 4,33 | 82 | A.B.C. |
BBS006263 | Walvisch | sleepschip (Kempenaar) | V. Van de Weyer | Schelle | 1930 | | 49,94 | 6,60 | 576 | -geen- |
BBS006264 | Wanderer | sleepschip | Kinderen De Mey | Antwerpen | 1905 | | 85,24 | 10,30 | 1513 | -geen- |
BBS006265 | Wapi | Samberschip | Mevrouwen N. en F. Van Sieleghem | Beez | 1938 | | 46,94 | 5,03 | 441 | Humboldt-Deutz |
BBS006266 | Wapi | spits | G. Watteau | Damprémy | 1930 | | 38,47 | 5,00 | 350 | Alfa Romeo |
BBS006267 | Warda | sleepschip | F. Van Dijk | Rotterdam | 1923 | | 80,01 | 9,48 | 1354 | -geen- |
BBS006268 | Warrior | motorspits | R. Coquelet | Saint Ghislain | 1936 | Chantiers de L'Escault | 38,47 | 5,02 | 346 | General Motors |
BBS004512e | Wascaal | Klipperaak | -onbekend- | -onbekend- | 1905 | | 26,73 | 4,65 | 125 | Industrie |
BBS006358i | Water en Vuur | motorspits | Tijl De Vriendt | Diksmuide | 1942 | Chantiers de L'Escault | 38,72 | 5,05 | 343 | General Motors |
BBS006271 | Water-Polo | motorspits | F. Vandenbroeck | Anderlecht | 1950 | Scheepswerf Van Garsse | 38,80 | 5,05 | 350 | Benz |
BBS005037a | Waterbloem | spits | -onbekend- | -onbekend- | 1922 | | 38,35 | 5,04 | 375 | -geen- |
BBS005037b | Waterbloem | spits | -onbekend- | -onbekend- | 1922 | | 38,35 | 5,04 | 375 | -geen- |
BBS005037k | Waterbloem | spits | Andrew Standring | Londen | 1922 | | 38,35 | 5,04 | 375 | General Motors |
BBS006269 | Watergeus | sleepschip (Kempenaar) | L. Bal en V. Regemortel | Merksem | 1908 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 50,00 | 6,60 | 547 | -geen- |
BBS006270 | Watergeus | Kempenaar | Mevr. C. Van Regemortel | Luik | 1916 | | 49,82 | 6,57 | 512 | Cummins |
BBS004955e | Watergeus | Luxe motor | J.M. Hamelink | Terneuzen | 1929 | Scheepswerf A. Apol | 38,89 | 5,29 | 249 | DAF |
BBS004955f | Watergeus | Luxe motor | Schipverhuur B.V. | Terneuzen | 1929 | Scheepswerf A. Apol | 38,89 | 5,29 | 249 | DAF |
BBS004955g | Watergeus | Luxe motor | Andrew Standring | Londen | 1929 | Scheepswerf A. Apol | 38,89 | 5,29 | 249 | DAF |
BBS004955h | Watergeus | Luxe motor | Frederic Logghe | Brugge | 1929 | Scheepswerf A. Apol | 38,89 | 5,29 | 249 | DAF |
BBS004955i | Watergeus | Luxe motor | T. Götze en H. Lavens | Brugge | 1929 | Scheepswerf A. Apol | 38,89 | 5,29 | 249 | DAF |
BBS003000a | Waterval Onder | Klipperaak | J.A. Vermeulen | Raamdonksveer | 1895 | | 29,34 | 4,98 | 120,05 | -geen- |
BBS006272 | Wega | spits | N.V. Eugène Herbosch | Antwerpen | 1928 | | 38,32 | 5,05 | 369 | Modag |
BBS006273 | Wejo | spits | H. De Jong | Papendrecht | 1927 | | 46,56 | 5,07 | 399 | M.A.N. |
BBS006436g | Wencisa | motorspits | Boothuis V.Z.W. | Kortrijk | 1970 | Scheepswerf Michels | 38,91 | 5,05 | 372 | General Motors |
BBS006436h | Wencisa | motorspits | Boothuis V.Z.W. | Kortrijk | 1970 | Scheepswerf Michels | 38,91 | 5,05 | 372 | General Motors |
BBS002608f | Wenfred | spits | -onbekend- | -onbekend- | 1962 | Établissements Mory (Chantiers Naval Louis Mory N.V.) | 39,00 | 5,08 | 389 | General Motors |
BBS006274 | Werner | motorspits | C. Pauwels | Sint Amandsberg (Gent) | 1963 | | 38,83 | 5,06 | 367 | Cummins |
BBS006275 | Werra | - | S.A. Transport Plouvier en Co | Antwerpen | 1924 | | 66,94 | 6,59 | 811 | M.W.M. |
BBS006276 | Wes | Samberschip | Mevr. C. Westerlinck | Antwerpen | 1930 | | 46,70 | 5,05 | 427 | Daimler-Benz |
BBS006278 | Wesntenwind | Kempenaar | J. Vets | Wilrijk | 1955 | Scheepswerf C. Meyntjes en Zoon | 54,20 | 6,60 | 684 | A.B.C. |
BBS006277 | Wessel | - | J. Wijnen | Rotterdam | 1929 | | 61,33 | 7,90 | 729 | Benz |
BBS003865b | Westerschelde | Passagiersschip | Auguste Verberght | Doel | 1908 | | 29,80 | 5,10 | | -onbekend- |
BBS006279 | Westkust | sleepschip | N.V. Rederij Westkust | Antwerpen | 1948 | | 84,08 | 10,20 | 1500 | -geen- |
BBS006280 | Westkust 4 | motorspits | N.V. Rederij Westkust | Antwerpen | 1944 | | 38,67 | 5,03 | 346 | General Motors |
BBS006281 | Westkust 5 | motorspits | N.V. Rederij Westkust | Antwerpen | 1944 | | 38,66 | 5,04 | 344 | General Motors |
BBS006282 | Westland | spits | A. en E. Pillaert | Diksmuide | 1931 | | 38,44 | 5,05 | 339 | General Motors |
BBS006283 | Wibe | sleepschip | J. Koch | Rotterdam | 1929 | | 80,00 | 9,50 | 1368 | -geen- |
BBS006284 | Widie | motorspits | F. De Roeck | Steendorp | 1946 | Scheepswerf Hector De Wachter | 38,78 | 5,09 | 353 | General Motors |
BBS006285 | Wigifra | motorspits | A. Willems | Antwerpen | 1959 | | 38,78 | 5,07 | 367 | General Motors |
BBS006286 | Wijaco | - | H. Onstwedder | Rotterdam | 1930 | | 38,43 | 5,06 | 261 | I.M.O.P. |
BBS006287 | Wilan | spits | W. Schreuders | Maastricht | 1924 | | 38,34 | 5,05 | 353 | Mac Laren |
BBS008510a | Wilfra | 47m spits | D.B. Versluis | Werkendam | 1961 | | 46,95 | 5,10 | 425 | Deutz |
BBS008510b | Wilfra | 47m spits | F.L. Versluis | Werkendam | 1961 | | 46,95 | 5,10 | 425 | Deutz |
BBS006288 | Wilfried | motorspits | A. De Gendt | Denderhoutem | 1955 | | 38,80 | 5,05 | 377 | A.B.C. |
BBS006289 | Wilfried | Duitse P - Gross Numéro (spits) | M. Missiaen | Wulpen | 1923 | | 38,50 | 5,06 | 345 | General Motors |
BBS007905h | Wilger | kempenaar | W. Willemsen | Rotterdam | 1930 | Gebroeders de Korte | 52,90 | 6,59 | 540 | Deutz |
BBS006290 | Wilgio | spits | R. Genillier | Veurne | 1902 | Scheepswerf Van Garsse | 38,30 | 5,02 | 360 | General Motors |
BBS006291 | Wilhelmina | spits | G. Bouland | Antwerpen | 1901 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,50 | 5,03 | 339 | General Motors |
BBS006292 | Wilhelmina | Samberschip | G. Houben | Maastricht | 1911 | | 46,69 | 5,07 | 398 | -geen- |
BBS006510 | Wilhelmina | sleepschip | Gesellschaft für Oltransporte M.B.H. und Co. | Hamburg | 1906 | | 90,10 | 10,10 | 1499 | -geen- |
BBS007914a | Wilhelmina | sleepschip (Kempenaar) | J.K. Feyker | Terneuzen | 1930 | Scheepswerf Conrad | 50,08 | 6,63 | 596 | -geen- |
BBS007914b | Wilhelmina | sleepschip (Kempenaar) | Daan Scheepvaart Maatschappij N.V. | Rotterdam | 1930 | Scheepswerf Conrad | 50,08 | 6,63 | 596 | -geen- |
BBS006293 | Wilhelmine | Samberschip | E. Wyckmans | Visé | 1899 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,12 | 5,00 | 361 | Moës |
BBS006294 | Wilhene | - | W. Lebbing | Rotterdam | 1924 | | 29,02 | 5,08 | 164 | A.W.A. |
BBS006296 | Wilja | motorspits | A. Griffioen | Aarle Rixtel | 1944 | | 38,87 | 5,03 | 350 | Moës |
BBS006297 | Wilja | motorspits | D. Lindhout | Sint Philipsland | 1950 | | 38,93 | 5,09 | 350 | General Motors |
BBS006298 | Wilja | motorspits | J. Van Oosten | Rotterdam | 1942 | | 38,80 | 5,08 | 358 | Deutz |
BBS007940e | Wiljaco | sleepschip | W. Fransbergen | Maasbracht | 1929 | A. de Bakker | 79,95 | 9,50 | 1385 | -geen- |
BBS007903j | Wiljan | Kempenaar | W. Wilemsen | Rotterdam | 1930 | De Haan & Oerlemans | 50,00 | 6,60 | 547 | Deutz |
BBS006299 | Wiljo | - | H. Van Oosten | Rotterdam | 1914 | Scheepswerf Van Garsse | 33,90 | 5,04 | 224 | A.B.C. |
BBS006300 | Wiljo | spits | J. Van Thiel | Luik | 1911 | | 38,26 | 5,04 | 354 | General Motors |
BBS006511 | Wiljo | - | E. Verhoeven | Antwerpen | 1903 | Scheepswerf Van Garsse | 18,61 | 4,39 | 48 | Scandia |
BBS006512 | Wiljo II | - | E. Verhoeven | Antwerpen | 1908 | | 18,20 | 3,83 | 45 | Lister |
BBS006513 | Wiljo III | - | E. Verhoeven | Antwerpen | 1915 | | 27,63 | 4,64 | 99 | General Motors |
BBS006514 | Wiljo IV | - | E. Verhoeven | Antwerpen | 1917 | | 18,40 | 3,52 | 38 | Ajax |
BBS006301 | Willa | - | F. De Dobbelaere | Merelbeke | 1930 | | 38,32 | 5,02 | 376 | General Motors |
BBS006302 | Willan | - | L. De Ruyck | Willebroek | 1913 | | 38,52 | 4,94 | 269 | M.A.N. |
BBS006303 | Willau | motorspits | L. De Ruyck | Gent | 1952 | Scheepswerf De Durme | 38,59 | 5,05 | 369 | Bohn und Kähler |
BBS006305 | Willem 5 | - | W. Maas | Stein | 1906 | | 48,60 | 6,55 | 461 | General Motors |
BBS006306 | Willem Herreyns | spits | N.V. Eugène Herbosch | Antwerpen | 1906 | Scheepswerf Plaquet | 38,33 | 5,03 | 363 | -geen- |
BBS006304 | Willem I | Kempenaar | W. Maas | Stein | 1912 | | 49,82 | 6,59 | 554 | General Motors |
BBS007886a | Willem Johan | sleepschip | Anton Rijnschip V.O.F. | Rotterdam | 1926 | Scheepswerf Schram | 79,97 | 9,48 | 1389 | -geen- |
BBS006307 | Willem Nicolas | spits | J. Weckx | Andenelle | 1914 | | 46,65 | 5,03 | 386 | Moës |
BBS007925a | Willemskade | sleepschip | J. Otten & Zn Transport Maatschappij N.V. | Rotterdam | 1907 | A. Vuijck & Zn | 77,15 | 10,08 | 1231 | -geen- |
BBS006308 | William | Duitse P - Gross Numéro (spits) | R. Caulier | Péronnes | 1923 | | 38,20 | 5,06 | 346 | General Motors |
BBS006295 | Williane | spits | L. Verstraeten | Antwerpen | 1928 | | 38,91 | 5,06 | 330 | Deutz |
BBS006309 | Williane | motorspits | W. Sleeuwaert | Sint Amandsberg (Gent) | 1958 | Isidoor Mainil et Enfants | 38,82 | 5,02 | 361 | General Motors |
BBS006310 | Willie | Kempenaar | J. Koch | Rotterdam | 1929 | | 50,03 | 6,60 | 536 | Deutz |
BBS006311 | Willy | motorspits | K. Allaeys | Veurne | 1955 | Isidoor Mainil et Enfants | 38,40 | 5,04 | 366 | M.W.M. |
BBS006312 | Willy | spits | C. Bekaert | Helchin | 1909 | | 38,62 | 5,09 | 370 | General Motors |
BBS006313 | Willy | sleepschip | N.V. Scheepvaart Maatschappij Dema | Antwerpen | 1926 | | 66,95 | 8,16 | 905 | -geen- |
BBS006314 | Willy | spits | J. Droyen | Tertre | 1913 | | 38,58 | 5,04 | 358 | Lister |
BBS006315 | Willy | Samberschip | C. Jamin | Boom | 1929 | | 46,72 | 5,07 | 410 | Bohn und Kähler |
BBS006316 | Willy | - | Mevr. M. Kamot | Boom | 1925 | | 27,15 | 5,01 | 145 | Lorane |
BBS006317 | Willy | Duitse P - Gross Numéro (spits) | P. Ooms | Nijlen | 1921 | | 38,26 | 5,05 | 351 | M.A.N. |
BBS006318 | Willy | Kempenaar | P.V.B.A Persoons en Vertongen | Antwerpen | 1930 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 49,99 | 6,60 | 608 | A.W.A. |
BBS006319 | Willy | - | Familie A. Sansens | Gent | 1955 | | 62,00 | 7,20 | 854 | M.W.M. |
BBS006320 | Willy | spits | R. Sleeuwaert | Gent | 1932 | Scheepswerf Pol de Roose | 38,79 | 5,03 | 331 | Brons |
BBS006321 | Willy | - | K. van Camp | Boom | 1923 | | 32,00 | 4,89 | 157 | Deutz |
BBS006322 | Willy | - | R. Van den Berghe | Roesbrugge | 1900 | | 26,55 | 4,01 | 140 | A.B.C. |
BBS006323 | Willy | motorspits | E. Van den Bossche | Brussel | 1943 | Scheepswerf De Durme | 38,81 | 5,08 | 371 | General Motors |
BBS006325 | Willy | - | P. Van Mele | Temse | 1904 | | 35,08 | 5,01 | 249 | A.B.C. |
BBS006326 | Willy | Kempenaar | F. Vertongen | Baasrode | 1962 | Scheepswerf Engelen en van Landeghem | 51,18 | 6,62 | 635 | General Motors (2x) |
BBS006324 | Willy 2 | motorspits | E. Van den Bossche | Brussel | 1936 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 38,67 | 5,04 | 387 | Lister |
BBS006327 | Willy-Annie | motorspits | P. van Mele | Temse | 1958 | Scheepswerf De Durme | 38,88 | 5,06 | 366 | A.B.C. |
BBS006329 | Willy-Jeanne | sleepschip | N.V. Scheepvaartmaatschappij Willy-Jeanne | Rotterdam | 1930 | | 79,98 | 9,49 | 1399 | -geen- |
BBS006328 | Willybrord | spits | G. Lammerant | Wulpen | 1922 | Scheepswerf Van Garsse | 38,41 | 5,06 | 344 | General Motors |
BBS006330 | Wilma | - | P. Van der Zanden | Lith | 1912 | | 39,20 | 5,04 | 266 | Mercedes-Benz |
BBS005519h | Wilma | Gemotoriseerde sleepspits | W. de Vries | Rotterdam | 1927 | Scheepswerf Engelen en van Landeghem | 43,07 | 5,07 | 446 | Caterpillar |
BBS006331 | Wilmar | Samberschip | W. Heesseman | Maastricht | 1927 | | 46,63 | 5,06 | 424 | General Motors |
BBS006332 | Wilmar | spits | W. Verlinden | Klein Willebroek | 1925 | | 38,55 | 5,05 | 360 | Deutz-Humboldt |
BBS003722e | Wilmar | motorsleepboot | N.Hooglander | Wemeldinge | 1927 | De Biesbosch | 20,18 | 4,88 | - | Stork-Ricardo |
BBS001656c | Wilmaran | Nieuwe kempenaar (55m schip) | A. de Jonge | Den Haag | 1960 | Isidoor Mainil et Enfants | 55,30 | 7,26 | 670 | General Motors (2x) |
BBS006333 | Wilo | Samberschip | J. Kerkhof | Antwerpen | 1923 | | 47,00 | 5,08 | 419 | General Motors |
BBS006334 | Wilo II | motorspits | J. Kerkhof | Antwerpen | 1960 | Scheepswerf De Durme | 38,84 | 5,06 | 364 | General Motors |
BBS006335 | Wilrico | - | H. De Boer | Rotterdam | 1910 | | 25,02 | 5,04 | 151 | kromhout |
BBS006336 | Wilro | motorspits | E. Willaert | Antwerpen | 1958 | Scheepswerf De Durme | 38,92 | 5,08 | 364 | General Motors |
BBS006337 | Wim | spits | S.A. Sambre et Meuse | Antwerpen | 1922 | Chantier Naval de Rupelmonde | 38,31 | 5,06 | 332 | A.B.C. |
BBS006338 | Winox | - | N.V. Scheepswerven van Burcht | Burcht | 1885 | | 65,90 | 9,18 | 882 | General Motors |
BBS006339 | Winston Churchill | Dortmunder | N.V. Eugène Herbosch | Antwerpen | 1931 | | 66,98 | 8,18 | 984 | mercedes-Benz |
BBS007579c | Wise | Duitse P - Gross Numéro (spits) | -onbekend- | -onbekend- | 1922 | Joh. C. Teklenborg A.G | - | - | - | -geen- |
BBS007677c | Wodasa 2 | Duitse P - Gross Numéro (spits) | Reemers | -onbekend- | 1922 | Balke | 38,50 | 5,06 | 345 | -onbekend- |
BBS006340 | Wolga | spits | C. Sterlin | Gent | 1930 | | 38,35 | 5,03 | 374 | General Motors |
BBS006341 | Wolga | spits | J. Wijckmans | Antwerpen | 1911 | | 42,50 | 5,06 | 399 | General Motors |
BBS003876a | Wootton | Veer | Southern Railway Company Ltd. | -onbekend- | 1928 | W. Denny & Bros | 37,40 | 7,99 | | -onbekend- |
BBS003876b | Wootton II | Veer | Southern Railway Company Ltd. | -onbekend- | 1928 | W. Denny & Bros | 37,40 | 7,99 | | -onbekend- |
BBS006342 | Wormatia | sleepschip | J. Schutter | Ijselmonde | 1926 | | 80,00 | 9,50 | 1340 | -geen- |
BBS007500b | Wostaron | Duitse P - Gross Numéro (spits) | M. Donne | -onbekend- | 1922 | | - | - | - | -geen- |
BBS007500c | Wostaron | Duitse P - Gross Numéro (spits) | Joséphine Michiels | -onbekend- | 1922 | | - | - | - | Kromhout |
BBS007500d | Wostaron | Duitse P - Gross Numéro (spits) | Joséphine Michiels | -onbekend- | 1922 | | - | - | - | Baudouin |
BBS006343 | Woudi | spits | A. Visser | Dordrecht | 1929 | | 38,57 | 5,08 | 340 | Kromhout |
BBS006344 | Woutrina | Kempenaar | P. De Graaf | Terneuzen | 1924 | | 50,00 | 6,58 | 499 | General Motors (2x) |
BBS006345 | Wuta | Kempenaar | V. en J. Michiels | Gorcum | 1914 | | 49,95 | 6,60 | 490 | M.W.M. |
BBS006347 | Wuta | motorspits | G. Van Heck | Brugge | 1957 | | 38,40 | 5,04 | 372 | General Motors |
BBS006348 | Wybo | Kempenaar | C. Wijckmans | Antwerpen | 1906 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 49,95 | 6,60 | 568 | Rolls Royce |
BBS006349 | Wym | sleepschip | M. Verheyen | Merksem | 1907 | | 84,95 | 10,16 | 1553 | -geen- |