Deze pagina toont een overzicht van de schippers die gewoond of geboren zijn in Luik. Ook de schepen
die deze stad of gemeente als thuishaven hebben worden hier getoond, net als de sluizen, bruggen, watergebonden gebouwen en internaten.
Voor de scheepswerven in Luik, klikt u hier.
Hieronder vindt u een overzicht van de 252 scheepseigenaars geregistreerd in Luik .
Hieronder vindt u een lijst die als thuishaven Luik hebben.
Naam van het vaartuig | Type | Eigenaar | Bouwjaar | Bouwwerf | Lengte (meter) | Breedte (meter) | Tonnage (ton) | Motor (merk) |
---|
A-1 | Sleepschip | Compagnie Fluvial et Maritime Transports | 1908 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46.94 | 5.06 | 420 | -geen- |
A-2 | Sleepschip | Compagnie Fluvial et Maritime Transports | 1905 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46.97 | 5.02 | 418 | -geen- |
Achille | - | Mevr. Wwe. Lonnay | 1915 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46.89 | 5.55 | 416 | M.A.N. |
Adato | motorspits | Alain van de Schoor | 1933 | - | 38.48 | 5.04 | 366 | Mercedes-Benz |
Adolphe | sleepschip | S.A Gravibel | 1903 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,02 | 5,04 | 369 | -geen- |
Adriana | - | Mevr. P. Namotte | 1914 | | 49.94 | 5.67 | 528 | A.B.C. |
Adriana | spits | P. De Bok | 1912 | | 38,76 | 5,04 | 352 | General Motors |
Agnes | sleepschip | P.A.O. Thys | 1903 | | 84.10 | 10.59 | 1578 | -geen- |
Alain | spits | Z. Vaillant | 1954 | | 38.74 | 5.05 | 361 | La Meuse |
Alexandre | houten waal | Valery Lecocq | - | | - | - | - | -geen- |
Alfra | sleepschip | F. Nauwelaers | 1923 | | 49,99 | 6,13 | 615 | -geen- |
Alfra | sleepschip | A. Nauwelaers | 1923 | | 49,99 | 6,13 | 615 | -geen- |
Amelie | sleepschip | L. Verberght | 1898 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 45,88 | 5,05 | 406 | -geen- |
Ampere | Kempenaar | Ciè Fluvial et Mar. De Transport | 1922 | | 50,05 | 6,60 | 616 | General Motors |
Andrea Doria | Kempenaar | Vilein Frères | 1908 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 50,00 | 6,59 | 521 | General Motors |
Anjo | motorspits | J. Van Neyenhof | 1955 | | 38,68 | 5,05 | 363 | DAF |
Annie | - | Firme L. Charlier | 1900 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,56 | 5,00 | 284 | Moës |
Antigoon | - | S.A. Navimeuse | 1929 | | 49,90 | 6,60 | 599 | General Motors |
Antoinette | motorspits | G. Gerritsen | 1946 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,74 | 5,03 | 359 | General Motors |
Antverpia 4 | Veer | Aquabus S.P.R.L. | 1921 | Scheepswerf Van Garsse | 18,25 | 4,75 | | -onbekend- |
Antverpia 7 | Drinkwaterschip | Aquabus S.P.R.L. | 1959 | Scheepswerf Van Garsse | 15,00 | 4,62 | 28 | General Motors |
Anvers | Duitse P - Gross Numéro (spits) | S.A. Van Aerschot Frères | 1923 | | 37,95 | 5,02 | 266 | Moës |
Aquador | sleepschip | Gebroeders Vilain | 1915 | | 62,65 | 7,17 | 773 | -geen- |
Aquarius | motorspits | A. Laeijendecker | 1962 | | 38,98 | 5,04 | 370 | Buckau R. Wolf |
Arizona | motorspits | P. Boelaers | 1938 | | 38,80 | 5,00 | 335 | Caterpillar |
Atlas IV | stoomsleepboot | Gilman | - | | - | - | - | -onbekend- |
August | Samberschip | Mevr. H. Gordenne | 1927 | Chantier Naval Lacroix | 46,91 | 5,09 | 434 | A.B.C. |
August | Samberschip | Mevr. M. Nauwelaers | 1927 | Chantier Naval Lacroix | 46,91 | 5,09 | 434 | A.B.C. |
Avenir II | - | C. Sandtke | 1913 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 32,40 | 5,06 | 199 | Henschel |
Baladin | motorspits | J. De Souter - V. D. Broeck | 1964 | Scheepswerf Hector De Wachter | 38,83 | 5,08 | 378 | Baudouin |
Bateau 57 Barbe | Maasschip | -onbekend- | - | | - | - | - | -geen- |
Bergamo | spits | R.J. Deville | 1909 | - | 38,44 | 5,02 | 351 | Klockner Humboldt |
Bergamo | spits | R. Deville - Tromp | 1909 | - | 38,44 | 5,02 | 351 | Klockner Humboldt |
Bernard | sleepschip | E. Nauwelaers | 1923 | | 50,05 | 6,59 | 608 | -geen- |
Bertha | Samberschip | P. Thys | 1927 | | 46,30 | 5,02 | 447 | General Motors |
Bettina | Samberschip | C. Vantiel | 1911 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,87 | 5,06 | 462 | General Motors |
Bima | spits | Mevr. Wwe. Mouton | 1928 | Scheepswerf Pol de Roose | 38,60 | 5,05 | 359 | M.A.N. |
Blanpat | motorspits | J.C. martens | 1945 | | 38,77 | 5,03 | 352 | General Motors |
Bocq | sleepschip | Société Ame Gravibel | 1931 | Chantier Naval De Beez | 25,06 | 4,85 | 146 | -geen- |
Brazza | - | J. Roovere | 1927 | - | 42,75 | 5,07 | 448 | C.L.M. |
Brazza | - | J. Roovers | 1927 | - | 42,75 | 5,07 | 448 | General Motors |
Bruges | sleepschip | Comp. Fluv. Et Maritime de Transports | 1912 | | 49,76 | 6,54 | 519 | -geen- |
C.O. 11 | - | S.A. S.O.M.E.F. | 1958 | Scheepswerf Hector De Wachter | 79,99 | 9,49 | 1544 | Deutz |
C.O. 12 | - | S.A. S.O.M.E.F. | 1958 | Scheepswerf Hector De Wachter | 80,00 | 9,49 | 1560 | Deutz |
C.O. 13 | - | S.A. S.O.M.E.F. | 1958 | Scheepswerf Hector De Wachter | 72,95 | 9,49 | 1526 | Deutz |
C.O. 14 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1962 | Scheepswerf Cockerill | 54,49 | 9,50 | 1349 | -geen- |
C.O. 15 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1962 | Scheepswerf Cockerill | 54,54 | 9,53 | 1307 | -geen- |
C.O. 16 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1962 | Scheepswerf Cockerill | 54,48 | 9,52 | 1303 | -geen- |
C.O. 17 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1962 | Scheepswerf Cockerill | 54,50 | 9,50 | 1330 | -geen- |
C.O. 18 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1962 | Scheepswerf Cockerill | 54,47 | 9,52 | 1322 | -geen- |
C.O. 19 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1963 | Scheepswerf Cockerill | 54,50 | 9,50 | 1330 | -geen- |
C.O. 20 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1963 | Scheepswerf Cockerill | 54,50 | 9,50 | 1330 | -geen- |
C.O. 21 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1963 | Scheepswerf Cockerill | 54,50 | 9,53 | 1319 | -geen- |
Cama | sleepschip (kempenaar) | Gezusters Heylen | 1927 | | 49,91 | 6,59 | 566 | -geen- |
Camee | spits | A. De Bijl | 1903 | - | 38,50 | 5,03 | 353 | La Meuse |
Camee | spits | F. De Bijl | 1903 | - | 38,50 | 5,03 | 353 | General Motors |
Caroline | sleepschip (Samberschip) | Mevr. Wwe. F. De Laet | 1902 | | 46,34 | 5,05 | 439 | -geen- |
Castor | - | J. Paulus | 1938 | | 60,96 | 7,10 | 710 | M.W.M. |
Catharina | spits | A. Romeijnders | 1899 | - | 38,71 | 5,05 | 367 | Deutz |
Catharina | Kempenaar | J. Sensen | 1912 | | 49,90 | 6,59 | 497 | Modag |
Cevero | spits | R. Renaux | 1930 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,66 | 5,07 | 359 | General Motors |
Chanamon | motorsleepboot | -onbekend- | - | | - | - | - | -onbekend- |
Chantal | spits | L. Burdot | 1928 | Chantier Naval Lacroix | 38,95 | 5,06 | 357 | Caterpillar |
Charles | sleepschip | H. Buschgens | 1912 | | 46,09 | 5,04 | 386 | -geen- |
Charles | sleepschip | A. Gaukema | 1926 | Chantier Naval De Beez | 46,84 | 5,10 | 422 | -geen- |
Christiaan | Kempenaar | E. Van Damme | 1928 | | 49,92 | 6,57 | 545 | A.B.C. |
Christian | motorspits | Mw. Wwe. Z. Vaillant | 1957 | | 38,85 | 5,05 | 359 | Bohn und Kähler |
Christmas | motorspits | M. Albrechts | 1952 | | 38,80 | 5,03 | 391 | A.W.A. |
Conchita | motorspits | A. Verbeeck en H. de Donder | 1957 | Ganda | 38,70 | 5,04 | 362 | Scania Vabis |
Concorde | sleepschip | H. Meulensteen | 1899 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,70 | 5,54 | 446 | -geen- |
Concorde | gemotoriseerd sleepschip | H. Meulensteen | 1899 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,70 | 5,54 | 446 | General Motors |
Concordia | sleepschip | F. Bal en V. De Prins | 1903 | | 84,15 | 10,60 | 1801 | -geen- |
Coral | spits | A. De Roef | 1910 | - | 38,41 | 5,00 | 349 | Deutz |
Coral | spits | A. De Roef | 1910 | - | 38,41 | 5,00 | 360 | DAF |
Corinne | motorspits | L. Van Hoeylandt | 1937 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 38,99 | 5,06 | 358 | Mercedes-Benz |
Cris-Mar | spits | C. Van de Wijngaert | 1910 | Chantier Naval De Beez | 38,41 | 5,00 | 346 | Benz |
D-1 | sleepschip | C.F.M.T. | 1928 | Chantier Naval De Beez | 46,80 | 5,06 | 424 | -geen- |
D.G. 24 | sleepschip | S.A. Gravibel | 1922 | | 27,06 | 5,34 | 177 | -geen- |
D.G. 25 | sleepschip | S.A. Gravibel | 1922 | | 27,06 | 5,34 | 178 | -geen- |
Daniel | Kempenaar | P. Lallemand en C° | 1914 | | 49,72 | 6,52 | 559 | A.B.C. |
Descartes | Kempenaar | C.F.M.T. | 1922 | | 49,97 | 6,60 | 603 | A.B.C. |
Deux Frères | motorspits | Pol Thys | 1939 | | 38,70 | 5,04 | 360 | General Motors |
Dieudonne | sleepschip (Kempenaar) | Mevr. C. Van Regenmortel | 1905 | | 50,00 | 6,54 | 557 | -geen- |
Dixmude | Duitse P - Gross Numéro (spits) | S.A. Van Aerschot Frères | 1923 | | 37,97 | 5,03 | 269 | Moës |
Durandal | spits | R. Roland | 1934 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 38,40 | 5,03 | 325 | Kromhout |
Durandal | spits | R. Roland | 1934 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 38,40 | 5,03 | 325 | DAF |
Eburon | sleepschip (Kempenaar) | Société Le Lièvre | 1916 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 49,82 | 6,59 | 525 | -geen- |
Edison | - | J. Paulus | 1914 | | 46,87 | 5,10 | 400 | Caterpillar |
Elisabeth | Kempenaar | Mevr. E. Verhaeghen | 1906 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 49,74 | 6,57 | 600 | -geen- |
Embrun | motorspits | A. Jabon | 1931 | Chantier Naval De Beez | 38,50 | 5,03 | 336 | General Motors |
Embrun | motorspits | A. Jabon | 1931 | Chantier Naval De Beez | 38,50 | 5,03 | 336 | General Motors |
Espace | sleepschip (Samberschip) | J. Willems | 1909 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,91 | 5,08 | 404 | -geen- |
Eugène | stoomsleepboot | A. Gilman | - | | - | - | - | -onbekend- |
Eugene | sleepschip | V. De Prins | 1900 | | 85,30 | 10,06 | 1500 | -geen- |
Eumar | motorspits | Mme. R. Lejeune | 1952 | | 38,70 | 5,07 | 351 | A.B.C. |
Euregio | - | Aquabus S.P.R.L. | 1947 | Scheepswerf Van Garsse | 20,00 | 5,05 | 64 | General Motors |
Evenaar | - | J. Otten | 1908 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 42,68 | 5,05 | 397 | General Motors |
Exponible | sleepschip (Kempenaar) | N. Voets | 1912 | | 49,92 | 6,54 | 522 | -geen- |
F-1 | sleepschip (Samberschip) | Compagnie Fluviale et Maritime de Transports | 1911 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,70 | 5,08 | 405 | -geen- |
F-2 | sleepschip (Samberschip) | Compagnie Fluviale et Maritime de Transports | 1912 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,70 | 5,09 | 419 | -geen- |
Fatima | spits | G. Vossen | 1895 | | 38,65 | 5,01 | 344 | General Motors |
Felix | Nieuwe kempenaar (55m schip) | P.V.B.A. Schip Felix | 1961 | | 55,00 | 7,20 | 675 | Buckau R. Wolf |
Fiducie | motorspits | P. Audenaerde | 1938 | | 38,42 | 5,06 | 340 | Caterpillar |
Fiducie | sleepschip (Samberschip) | J. Audenaerde | 1926 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 46,85 | 5,07 | 430 | -geen- |
Foucault | Kempenaar | C.F.M.T. Sanara | 1922 | | 50,32 | 6,60 | 577 | A.B.C. |
Foucoult | Kempenaar | C.F.M.T. | 1922 | | 49,94 | 6,60 | 592 | A.B.C. |
Francis | sleepschip | Mevr. M. De Prins | 1901 | | 87,14 | 10,29 | 1673 | -geen- |
Francis | Kempenaar | F. Nauwelaers | 1923 | | 55,00 | 6,60 | 671 | A.B.C. |
Francis II | sleepschip | Mevr. M. De Prins | 1907 | | 85,10 | 10,34 | 1499 | -geen- |
Francois | Samberschip | Firme Dumont Frère | 1926 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 46,85 | 5,07 | 404 | Lister |
Francois | Samberschip | S.P.R.L. Dumont Frères | 1926 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 46,85 | 5,07 | 404 | Lister |
Francoise 31 | sleepschip | S.A. Gravibel | 1937 | Chantier Naval De Beez | 30,02 | 5,03 | 200 | -geen- |
Francoise 32 | sleepschip | S.A. Gravibel | 1937 | Chantier Naval De Beez | 30,04 | 5,04 | 199 | -geen- |
Francoise 33 | sleepschip | S.A. Gravibel | 1937 | Chantier Naval De Beez | 30,01 | 5,02 | 199 | -geen- |
Frederic | Kempenaar | F. Nauwelaers | 1928 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 54,85 | 6,56 | 649 | Caterpillar |
Gastopol | Samberschip | P. Thys | 1933 | Chantier Naval Lacroix | 45,68 | 5,06 | 440 | La Meuse |
Gejo | - | J. Raes | 1912 | | 20,57 | 4,96 | 156 | Moës |
General Bertrand | Duitse P - Gross Numéro (spits) | S.A. Van Aerschot Frères | 1923 | | 38,44 | 5,05 | 305 | Moës |
General Jacques | spits | S.A. Van Aerschot Frères | 1929 | | 38,58 | 5,08 | 353 | Moës |
Gerard | sleepschip (Kempenaar) | Société Le Lièvre | 1916 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 49,86 | 6,59 | 530 | -geen- |
Gero | spits | J. Pigmans | 1913 | | 38,40 | 5,05 | 346 | Deutz |
Grace de Dieu | sleepschip (Samberschip) | Mevr. Wwe. F. De Laet | 1926 | | 46,57 | 5,04 | 433 | -geen- |
Harkla | sleepschip | Société d'Opérations Comm. Et Transp. | 1926 | | 79,93 | 9,50 | 1413 | -geen- |
Hasselt | sleepschip (kempenaar) | Cie. Fluvialee et Maritime de Transports | 1913 | | 49,70 | 6,55 | 513 | -geen- |
Helvetia | sleepschip (kempenaar) | G. Bal | 1904 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 49,94 | 6,60 | 552 | -geen- |
Hen-Geo | motorspits | H. Courson | 1944 | | 38,88 | 5,07 | 366 | General Motors |
Henly | spits | H. Thomassen | 1928 | | 38,38 | 5,05 | 370 | General Motors |
Henly | spits | H. Thomassen | 1928 | | 38,38 | 5,05 | 370 | General Motors |
Huberma | motorspits | H. Ijzendoorn | 1930 | | 38,72 | 5,05 | 362 | General Motors |
Hubert | - | J. Haes | - | | - | - | 155 | -onbekend- |
Hubertine | sleepschip (Samberschip) | H. Yzendoorn | 1930 | Chantier Naval De Beez | 46,52 | 5,02 | 411 | -geen- |
Huguette | spits | E. Peeters | 1931 | | 38,64 | 5,04 | 377 | General Motors |
Ida 1 | Samberschip | J. Tommissen | 1915 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,14 | 5,03 | 400 | Mac Laren |
Ida 2 | Samberschip | J. Tommissen | 1925 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,70 | 5,06 | 402 | Mac Laren |
Ideal | spits | R. De Bijl | 1926 | | 38,78 | 5,05 | 337 | Baudouin |
Ile de France | sleepschip (Samberschip) | Ferdinand Benoit | 1927 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 46,80 | 5,04 | 449 | -geen- |
Incredule III | motorspits | Demany Stevens | 1936 | Scheepswerf De Wachter | 38,80 | 5,04 | 343 | General Motors |
Industrie | Kempenaar | Société Coop. O.R.I.C. | 1899 | | 49,97 | 6,51 | 455 | Penta |
Irma | Samberschip | M. Van Heck | 1907 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,91 | 5,07 | 388 | Deutz |
Isola | Kempenaar | A. Peters | 1929 | Conrad | 54,91 | 6,60 | 623 | General Motors |
Ivy | sleepschip | L. Verberght | 1905 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 50,10 | 6,59 | 579 | -geen- |
Jacma | motorspits | J. Boelaars | 1943 | | 38,75 | 5,05 | 357 | General Motors |
Jamino | Kempenaar | P. Thys | 1962 | | 50,02 | 6,60 | 624 | Mercedes Benz |
Janrik | sleepschip (Kempenaar) | M. Meyers | 1913 | Scheepswerf Plaquet | 49,83 | 6,63 | 705 | -geen- |
Jasmine | sleepschip (Kempenaar) | E. Nauwelaers | 1912 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 49,85 | 6,60 | 608 | -geen- |
Jean | spits | J. Verburg | 1909 | | 38,12 | 5,10 | 377 | General Motors |
Jean Paul | motorspits | J. Gheur | 1946 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,75 | 5,02 | 356 | General Motors |
Jeanne | sleepschip (Samberschip) | A. Honoré | 1904 | | 46,65 | 5,03 | 423 | -geen- |
Jeanne | Samberschip | Mevr. Wwe. J. Nijsten | 1930 | Chantier Naval De Beez | 46,26 | 5,02 | 393 | A.B.C. |
Jeanne | spits | Société d'Opérations Commerciales et de Transport | 1927 | Scheepswerf Plaquet | 38,30 | 5,03 | 370 | General Motors |
Jeanne | - | M. Op den Akker | 1912 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,71 | 5,10 | 399 | Moës |
Jeannine | sleepschip (Kempenaar) | L. Arnold en Gezusters Heylen | 1928 | | 49,97 | 6,57 | 584 | -geen- |
Jeannot | - | Société Ame. Belgaflu | 1875 | | 41,57 | 4,97 | 274 | Scania Vabis |
Jemajo II | Samberschip | J. Neefs | 1914 | Chantier Naval De Beez | 46,97 | 5,06 | 405 | Mac Laren |
Joannes | Kempenaar | P. Sensen | 1915 | | 50,00 | 6,59 | 499 | Modag |
Joannes | Kempenaar | Wwe. P. Sensen en Kinderen | 1915 | | 50,00 | 6,59 | 499 | General Motors |
Joca | Kempenaar | M. Sensen | 1911 | | 49,99 | 6,60 | 482 | Moës |
Joca | Kempenaar | Wwe. P. Sensen en Kinderen | 1911 | | 49,99 | 6,60 | 482 | General Motors |
Jocapi | spits | J. Berben | 1928 | | 38,52 | 5,04 | 335 | A.B.C. |
Jofrato 2 | Samberschip | J.H de Gier | 1910 | | 46,99 | 5,02 | 393 | M.W.M. |
Johan | spits | W. Van Tiel | 1928 | | 38,48 | 5,04 | 351 | henschel |
Joseph | sleepschip (Kempenaar) | Mevr. Wwe. J. Gilman | 1926 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 49,96 | 6,60 | 608 | -geen- |
Joseph | sleepschip (Kempenaar) | Mevr. En Mejuf. Heylen | 1904 | | 50,03 | 6,61 | 576 | -geen- |
Joseph | sleepschip (Samberschip) | Mevr. Wwe. J. Nysten | 1913 | Chantier Naval De Beez | 46,85 | 5,05 | 402 | -geen- |
Joseph Valentin | - | Mevr. S Gilman | 1905 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,96 | 5,55 | 417 | M.A.N. |
Josephine | Kempenaar | Mevr. G. Gilman | 1923 | | 50,08 | 6,60 | 608 | Klockner Humboldt |
Josiane | Samberschip | L. Van Akeleyen | 1912 | | 46,13 | 5,07 | 375 | Scania Vabis |
Josyane | spits | A. Delens | 1928 | | 46,76 | 5,06 | 452 | General Motors |
Jules | spits | Mevr. Wwe. H. Houssa | 1914 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,49 | 5,07 | 391 | General Motors |
Jules | sleepschip (Samberschip) | Mme. Y. Van Cauwenbergh | 1913 | | 46,70 | 5,07 | 408 | -geen- |
Juliana | spits | G. De Bijl | 1927 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 38,56 | 5,06 | 368 | General Motors |
Julienne | sleepschip | Mevr. Wwe. H. Houssa | 1908 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,45 | 5,01 | 412 | -geen- |
Justice | stoomsleepboot | A. Gilman | 1929 | Arnhemsche Scheepsbouw Maatschappij | 24,10 | 5,00 | - | Prins |
Kronenburg | Samberschip | F. Bal et V. De Prins | 1926 | Chantier Naval Lacroix | 46,70 | 5,04 | 437 | General Motors |
La Breche | motorspits | M. Roland | 1938 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 38,84 | 5,06 | 362 | Moës |
La Breche | motorspits | J. Claassens | 1938 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 38,84 | 5,06 | 362 | General Motors |
La Lesse | spits | G. Van Geffen | 1909 | | 38,59 | 5,03 | 351 | General Motors |
Laurence | spits | S. Donnay | 1930 | | 38,52 | 5,04 | 347 | Moës |
Laurence | spits | A. Vanderplas | 1928 | Scheepswerf Van Garsse | 38,85 | 5,02 | 362 | Alfa Romeo |
Lea-Louisa | Samberschip | P. De Bok | 1928 | | 46,76 | 5,06 | 455 | General Motors |
Legia | sleepschip (Kempenaar) | M. Gorissen et Fils | 1928 | | 50,03 | 6,59 | 568 | -geen- |
Lemar | - | Mevr. L. Bodeaux | 1924 | | 66,98 | 6,60 | 823 | Lister |
Lemar | spits | J. Paulus | 1895 | | 38,65 | 5,05 | 342 | General Motors |
Leonie | Samberschip | Fa. Dumont Frères | 1911 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,00 | 5,05 | 400 | Lister |
Lesse | sleepschip | S.A. Gravibel | 1931 | | 25,06 | 4,85 | 145 | -geen- |
Liberté | sleepschip (Samberschip) | Benoit Ferdinand | 1923 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 46,80 | 5,08 | 460 | -geen- |
Liberty | Samberschip | Mevr. Wwe. Gaukema | 1908 | Chantier Naval De Beez | 46,33 | 5,08 | 406 | La Meuse |
Liège | - | Fa. Van Aerschot S.A. | 1923 | | 38,56 | 5,01 | 292 | Moës |
Liège XIX | sleepschip (Kempenaar) | Veuve Chainaye Discry S.A. | 1912 | Scheepswerf Gebroeders Pot | 50,00 | 6,59 | 508 | -geen- |
Liège-16 | sleepschip | S.A. Gravibel | 1932 | | 26,07 | 5,03 | 179 | -geen- |
Liege-17 | sleepschip | S.A. Gravibel | 1932 | | 26,07 | 5,03 | 179 | -geen- |
Liège-18 | sleepschip | S.A. Gravibel | 1932 | | 26,07 | 5,03 | 182 | -geen- |
Liège-19 | sleepschip | S.A. Gravibel | 1932 | | 26,07 | 5,03 | 179 | -geen- |
Liège-20 | sleepschip | S.A. Gravibel | 1932 | | 26,07 | 5,03 | 179 | -geen- |
Liliane | spits | L. Van Akelijn | 1926 | | 38,67 | 5,04 | 350 | General Motors |
Linaimannie | Samberschip | A. Smal - J. Collard - A. Dumont | 1901 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 45,56 | 5,04 | 400 | Lister |
Loncin | Duitse P - Gross Numéro (spits) | S.A. Van Aerschot Frères | 1923 | | 38,46 | 5,05 | 306 | Moës |
Louis | - | S.A. Navimeuse | 1888 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 44,44 | 5,49 | 487 | General Motors |
Lourens | Samberschip | W. Meyer | 1958 | | 46,83 | 5,05 | 416 | Deutz |
Louvain | Duitse P - Gross Numéro (spits) | S.A. Van Aerschot Frères | 1926 | | 38,45 | 5,04 | 301 | Moës |
Lucrum | sleepschip (Kempenaar) | Mevr. H. Houssa | 1926 | Chantier naval du Loyd Mosan | 50,02 | 6,62 | 602 | -geen- |
Lutece | spits | Mevr. J. Marchand | 1925 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 38,65 | 5,08 | 341 | Moës |
M-1 | sleepschip (Samberschip) | Cie Fluv. & Marit. De Transports | 1913 | | 46,77 | 5,04 | 403 | -geen- |
M-2 | sleepschip (Samberschip) | Cie Fluv. & Marit. De Transports | 1923 | Chantier naval du Loyd Mosan | 46,71 | 5,05 | 387 | -geen- |
Madel | Kempenaar | Ets. P. Lalleman & Co | 1912 | | 49,82 | 6,53 | 572 | A.B.C. |
Madorcha | Duitse P - Gross Numéro (spits) | P. De Schepper | 1922 | | 38,02 | 5,01 | 356 | General Motors |
Mage | Engelse Bak | R. Gothot | 1918 | | 38,28 | 5,00 | 378 | General Motors |
Majo | motorspits | J. Van Hoeylandt | 1937 | | 38,75 | 5,03 | 364 | A.B.C. |
Malabar | motorspits | Dans-Dalons | 1950 | Van Praet-Dansaert | 38,90 | 5,05 | 356 | Cummins |
Marc | 47m spits | M. Engelsma - Dekkers | 1949 | | 46,69 | 5,03 | 456 | General Motors |
Marc | sleepschip | J. Meyers en Mme. Gordenne M. | 1905 | | 65,20 | 8,96 | 1063 | -geen- |
Marechal Foch | spits | S.A. Van Aerschot Frères | 1929 | | 38,57 | 5,07 | 357 | Moës |
Maria | Sleepschip | Firme. M. Gorissen en Zoon | 1905 | | 49,91 | 6,62 | 576 | -geen- |
Marie | sleepschip (Kempenaar) | A. De Waegeneere | 1907 | | 49,58 | 6,60 | 519 | -geen- |
Marie Claire | motorspits | Fe. Houssa Frères | 1953 | | 38,79 | 5,06 | 371 | Moës |
Marie José | sleepschip (Kempenaar) | Mevr. Wwe. J. Maassen | 1908 | | 50,14 | 6,59 | 546 | -geen- |
Marie Madeleine | sleepschip | A. Dewans | 1909 | Scheepswerf Plaquet | 42,41 | 5,02 | 458 | -geen- |
Marie-France | sleepschip (Kempenaar) | J. Meyers | 1914 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 49,89 | 6,59 | 550 | -geen- |
Marie-France | Kempenaar | J. Meyers | 1914 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 49,89 | 6,59 | 550 | Baudouin |
Marina | Kempenaar | Jan Van Duinen - De Baar | 1924 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 49,86 | 6,57 | 556 | A.B.C. |
Marolou | sleepschip | L. Meulensteen | 1898 | | 62,69 | 9,02 | 822 | -geen- |
Marolou | sleepschip | L. Meulensteen | 1911 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 42,73 | 5,10 | 419 | -geen- |
Marolou 2 | sleepschip (Samberschip) | L. Meulensteen | 1909 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,95 | 5,06 | 409 | -geen- |
Metropole | sleepschip (Samberschip) | W. Van de Wijgaert | 1900 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,23 | 5,01 | 391 | -geen- |
Michel | - | J. Bleyen- Van Tiel | 1892 | | 33,30 | 5,05 | 218 | M.A.N. |
Michel | spits | J. Bleyen- Van Tiel | 1934 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 38,94 | 5,07 | 361 | General Motors |
Michel | sleepschip (Kempenaar) | Mme. R. Van Assel | 1908 | | 49,88 | 6,59 | 608 | -geen- |
Mina | Samberschip | S.P.R.L. Société de Navigation et de Commerce | 1926 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 46,90 | 5,06 | 414 | A.B.C. |
Monette | spits | Société Ame Belgaflu | 1893 | Scheepswerf Sorel | 38,33 | 5,05 | 368 | General Motors |
Monette II | Duitse P - Gross Numéro (spits) | Société Ame Belgaflu | 1923 | | 38,52 | 5,05 | 306 | Moës |
Monette III | spits | Société Ame Belgaflu | 1927 | | 38,54 | 5,04 | 370 | General Motors |
Monge | Kempenaar | Compagnie Fluviale et Maritime de Transport | 1922 | | 50,00 | 6,60 | 605 | A.B.C. |
Monique | Kempenaar | Fe. Dumont Frères | 1927 | Chantier Naval De Beez | 55,00 | 6,60 | 633 | Lister |
Monique | Kempenaar | S.P.R.L. Dumont Frères | 1927 | Chantier Naval De Beez | 55,00 | 6,60 | 633 | Lister Blackstone |
Morena | - | P. Paulus | 1938 | | 53,02 | 6,24 | 498 | Sulzer |
Mosan | Kempenaar | A. Van Duinen - Barelds | 1930 | Chantier naval du Loyd Mosan | 49,92 | 6,60 | 616 | General Motors |
Moyo | Samberschip | Mme. Vve. R. Lejeune | 1912 | | 46,68 | 5,06 | 397 | General Motors |
Najade | spits | Mej. J. Marchand | 1915 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,65 | 5,07 | 324 | Moës |
Nathalie | - | H. Van Akelijen | 1909 | | 42,42 | 5,04 | 445 | Humboldt |
Nervien | sleepschip (Kempenaar) | Société Le Lièvre | 1923 | | 49,97 | 6,62 | 549 | -geen- |
Nicole | - | J. Segers | 1910 | | 31,95 | 3,91 | 170 | General Motors |
Notre Dame de Banneux | Duitse P - Gross Numéro (spits) | F. Blankaert | 1923 | | 38,44 | 5,06 | 308 | Moës |
Notre Dame de Hal | spits | J. Van Duinen | 1924 | | 38,13 | 5,01 | 373 | General Motors |
Notre Dame des Dunes | motorspits | Mevr. L. Bodaux-Lallemand | 1941 | | 38,50 | 5,04 | 369 | Moës |
Ob | Samberschip | J. Jamin | 1920 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,72 | 5,06 | 406 | -geen- |
Ocean | sleepschip (Kempenaar) | C. Lauter | 1907 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 50,45 | 6,54 | 559 | -geen- |
Ocean | - | L. Van Akeleyen | 1896 | | 42,11 | 5,00 | 388 | General Motors |
Ocean 2 | Duitse P - Gross Numéro (spits) | L. Van Akeleyen | 1923 | | 38,41 | 5,00 | 304 | General Motors |
Olga | spits | G. Moinnil | 1914 | Chantier Naval De Beez | 38,38 | 5,05 | 349 | Moës |
Olifant | motorspits | P. Roland | 1959 | Chantier Michot | 39,06 | 5,08 | 381 | Lister |
Oliva | spits | C. Vuybert | 1915 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,00 | 5,04 | 279 | General Motors |
Onrecht | - | Mejuf. M. Nauwelaers | 1899 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 44,83 | 5,54 | 359 | Bussing Nag |
Orchidee | Samberschip | S.A. Carrières et fours à Chaux de la Meuse | 1909 | Chantier Naval De Beez | 46,92 | 5,02 | 394 | Klockner Humboldt |
Oric 7 | - | Société Ame. Oric | 1965 | | 72,65 | 8,25 | 1160 | Deutz |
Oric I | - | Société Ame. Oric | 1964 | | 72,85 | 8,22 | 1117 | Deutz |
Oric II | - | Société Ame. Oric | 1964 | | 75,97 | 8,24 | 1161 | Deutz |
Oric III | - | Société Ame. Oric | 1964 | | 73,00 | 8,23 | 1171 | Deutz |
Oric IV | - | Société Ame. Oric | 1968 | | 80,00 | 9,50 | 1497 | Deutz |
Oric IX | - | Société Ame. Oric | 1966 | | 72,70 | 8,24 | 1204 | Caterpillar |
Oric VI | Kempenaar | Société Ame. Oric | 1928 | | 50,34 | 6,58 | 606 | Deutz |
Oric VIII | - | Société Ame. Oric | 1966 | | 72,67 | 8,25 | 1175 | Deutz |
Orlando | motorspits | R. Roland | 1963 | Chantier Michot | 38,93 | 5,09 | 380 | Lister |
Ougree 1 | sleepschip (Samberschip) | S.A. S.O.M.E.F. | 1918 | Scheepswerf Cockerill | 46,38 | 5,03 | 418 | -geen- |
Ougree 2 | sleepschip (Samberschip) | S.A. S.O.M.E.F. | 1918 | Scheepswerf Cockerill | 46,37 | 5,02 | 423 | -geen- |
Ougree 3 | sleepschip (Samberschip) | S.A. S.O.M.E.F. | 1919 | Scheepswerf Cockerill | 46,,34 | 5,03 | 423 | -geen- |
Ougree 4 | sleepschip (Samberschip) | S.A. S.O.M.E.F. | 1919 | Scheepswerf Cockerill | 46,35 | 5,03 | 424 | -geen- |
Ougree 5 | sleepschip (Samberschip) | S.A. S.O.M.E.F. | 1919 | Scheepswerf Cockerill | 46,26 | 5,04 | 424 | -geen- |
Ougree 6 | sleepschip (Samberschip) | S.A. S.O.M.E.F. | 1919 | Scheepswerf Cockerill | 46,29 | 5,04 | 425 | -geen- |
Ougree 7 | sleepschip (Samberschip) | S.A. S.O.M.E.F. | 1919 | Scheepswerf Cockerill | 46,33 | 5,03 | 419 | -geen- |
Ougree 8 | Dortmunder | S.A. S.O.M.E.F. | 1944 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 67,00 | 8,22 | 945 | A.B.C. |
Ougree 8 | Dortmunder | S.A. S.O.M.E.F. | 1944 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 67,00 | 8,22 | 945 | General Motors |
Paladin | motorspits | M. Roland | 1951 | Scheepswerf De Durme | 38,94 | 5,07 | 360 | General Motors |
Paladin | motorspits | A. Boer | 1951 | Scheepswerf De Durme | 38,94 | 5,07 | 360 | General Motors |
Paloma | motorspits | Société Matériel Fluvial | 1938 | | 38,65 | 5,06 | 334 | A.B.C. |
Papin | Kempenaar | Compagnie Fluviale et maritime de Transports | 1922 | | 50,05 | 6,60 | 618 | General Motors |
Patrick | Kempenaar | J. Roovers | 1913 | | 49,74 | 6,53 | 576 | General Motors |
Paulina | spits | A. Van Akeleyen | 1928 | | 38,37 | 5,05 | 364 | General motors |
Pauline | Samberschip | F. Van Akelijen | 1913 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,70 | 5,09 | 426 | -geen- |
Pauline | sleepschip (Samberschip) | F. Van Akelijen | 1913 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,70 | 5,09 | 426 | -geen- |
Pax Mundo | spits | R. De Bijl | 1929 | | 38,61 | 5,06 | 341 | Crepelle Allen |
Pead | Samberschip | P. De Bok | 1926 | | 46,40 | 5,07 | 461 | Scania Vabis |
Petru | Dortmunder | P. Van Kessel | 1928 | | 67,00 | 8,19 | 876 | Deutz |
Pierre | sleepschip | S.A. Gravibel | - | | 29,63 | 5,54 | 188 | -geen- |
Pierrot | Duitse P - Gross Numéro (spits) | P. Mertens | 1922 | | 38,26 | 5,05 | 345 | Deutz |
Pirate | motorspits | H. Vuybert | 1964 | | 38,40 | 5,04 | 492 | Cummins |
Pirate | spits | H. Buybert | 1925 | | 38,38 | 5,06 | 359 | A.B.C. |
Preciosa | spits | P. Verbeeck | 1923 | | 38,39 | 5,05 | 357 | General Motors |
Providentia | Kempenaar | F. Bal | 1931 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 54,80 | 6,60 | 699 | A.B.C. |
Quarto | motorspits | S.A. Liège Transports | 1956 | | 38,71 | 5,05 | 398 | Deutz |
Ra | spits | H. Weerts | 1929 | Scheepswerf Wintam | 38,33 | 5,05 | 368 | General Motors |
Raymond | spits | L. Van Akelyen | 1915 | | 38,63 | 5,07 | 331 | General Motors |
Regine | sleepschip | P. Poisman | 1948 | | 32,07 | 6,65 | 267 | -geen- |
Renommee | - | G. Moinnil | 1891 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,87 | 5,05 | 280 | Moës |
Ressac | motorspits | A. Jabon | 1936 | | 38,42 | 5,06 | 335 | General Motors |
Reussi | sleepschip | R. Jamin | 1896 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,09 | 5,54 | 401 | -geen- |
Reve | Samberschip | S.A. Carrières et fours-à-Chaux de la Meuse | 1909 | Chantier Naval De Beez | 46,98 | 5,03 | 404 | Deutz |
Rhone | motorspits | S.A. Le Matériel Fluvial | 1938 | | 38,80 | 5,05 | 367 | General Motors |
Rhone | motorspits | S.A. Le Matériel Fluvial | 1938 | | 49,72 | 5,05 | 424 | General Motors |
Riette | motorspits | F. Eysermans | 1936 | | 38,80 | 5,05 | 331 | Bohn und Kähler |
Rocca Porena | spits | Wwe. A. De Bijl | 1914 | | 38,65 | 5,04 | 352 | General Motors |
Rodolphe | - | P. Van Kessel | 1892 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 45,74 | 5,56 | 364 | Mercedes |
Romajaca | Kempenaar | J. Buschgens | 1913 | | 49,73 | 6,58 | 550 | M.A.N. |
Romajaca | Kempenaar | G. Buschgens | 1913 | | 49,73 | 6,58 | 550 | M.A.N. |
Romanie | Kempenaar | C. Bollaert | 1928 | | 54,87 | 6,60 | 628 | Bohn und Kähler |
Romanie | Dortmunder | R. Bollaert | 1942 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 67,00 | 8,20 | 902 | Deutz |
Romico | - | C. Neefs | 1923 | | 32,13 | 4,50 | 168 | Bedford |
Romico | spits | C. Neefs | 1936 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 38,58 | 5,06 | 384 | General Motors |
Romico-M | motorspits | C. Neefs | 1951 | | 38,95 | 5,04 | 358 | General Motors |
Roncevaux | spits | R. Roland | 1930 | Chantier Naval Lacroix | 39,01 | 5,06 | 348 | Kromhout |
Roncevaux | spits | R. Roland | 1930 | Chantier Naval Lacroix | 39,01 | 5,06 | 348 | Baudouin |
Ruki | spits | L. Felz | 1910 | | 38,39 | 5,01 | 330 | Caterpillar |
S.D. | spits | J. Sensen | 1914 | | 38,47 | 5,00 | 337 | General Motors |
S.D. | motorspits | J. Sensen | 1942 | | 38,83 | 5,06 | 356 | General Motors |
Sabine | spits | H. Laeyendecker | 1922 | | 38,29 | 5,06 | 361 | General Motors |
Saint Bartholome | sleepschip (kempenaar) | Mevr. Wwe. P. Op 't Eindt | 1927 | | 46,96 | 6,57 | 592 | -geen- |
Saint Paulin | Kempenaar | Mevr. Namotte | 1904 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 49,90 | 6,54 | 565 | Moës |
Sambre | spits | A. Gaukema | 1910 | Chantier Naval De Beez | 38,65 | 5,07 | 298 | La Meuse |
Sandra | Kempenaar | P. Houven | 1928 | | 49,93 | 6,59 | 540 | La Meuse |
Sans Repos | spits | Mevr. L. Berx | 1897 | | 38,68 | 5,00 | 352 | Lister |
Santa Fe | Kempenaar | C. Feneuil | 1943 | | 55,00 | 6,60 | 697 | Deutz |
Santa Fe II | - | A. Van Gemert | 1912 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 50,97 | 6,07 | 500 | Deutz-Humboldt |
Schans VI | spits | Société de Sablières et Carrières | - | | - | - | - | -onbekend- |
Semois | - | S.A. Gravibel | 1931 | | 25,04 | 4,85 | 147 | -geen- |
Sera | Samberschip | W. Leeuwenburg | 1910 | | 46,70 | 5,06 | 391 | General Motors |
Serenitas | Kempenaar | C. Lauter | 1907 | | 54,93 | 6,54 | 593 | A.B.C. |
Serge | Samberschip | J. Van Schaik | 1933 | | 46,70 | 5,05 | 427 | Deutz |
Shamrock | - | P.V.BA. Shamrock | 1963 | | 79,90 | 9,48 | 1357 | A.B.C. |
Simone | Samberschip | V. Brenu | 1913 | Chantier Naval De Beez | 46,94 | 5,03 | 392 | M.A.N. |
Somifra | sleepschip | Mw. M. Gordenne | 1914 | | 62,68 | 10,20 | 1190 | -geen- |
Spera | spits | F. Vanderbeken | 1930 | | 38,83 | 5,03 | 350 | Diesel Co. |
St. Antoine | spits | R. Deville | 1930 | | 38,40 | 5,03 | 351 | Mac Laren |
St. Gerardus | Samberschip | F. Severyns - Blommaert en J. Berben-Haine | 1913 | | 46,87 | 5,00 | 395 | Deutz |
St. Hubert | Kempenaar | L. Buschgens | 1911 | | 50,02 | 6,51 | 482 | A.B.C. |
St. Hubert | Kempenaar | H. Buschgens | 1911 | | 50,02 | 6,51 | 482 | A.B.C. |
Ste. Marie | Samberschip | T. Berben | 1923 | | 46,71 | 5,03 | 394 | General Motors |
Sterre der Zee | motorspits | J. Thomassen | 1961 | | 38,88 | 5,06 | 383 | General Motors |
Sterre der Zee | motorspits | J. Thomassen | 1942 | | 38,42 | 5,03 | 375 | General Motors |
Superman | - | D. Renaux | 1898 | | 81,85 | 10,08 | 1411 | General Motors |
Superman | motorspits | R. Reanaux | 1935 | | 38,52 | 5,04 | 370 | A.B.C. |
Surcouf | Samberschip | G. Warms | 1908 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,88 | 5,07 | 399 | -geen- |
Surcouf | spits | G. Wams | 1929 | | 38,45 | 5,02 | 335 | General Motors |
Sylviane | spits | F. Ysenbaert | 1910 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,44 | 5,05 | 348 | General Motors |
Talma | Kempenaar | Mevr. J. De Prins | 1927 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 54,96 | 6,58 | 685 | A.B.C. |
Tamines | Duitse P - Gross Numéro (spits) | Van Aerschot Frères S.A. | 1923 | | 38,44 | 5,05 | 305 | Moës |
Tanja-W | motorspits | G. Wams | 1957 | | 38,62 | 5,04 | 372 | General Motors |
Tempo | motorspits | Mevr. L. Bodaux | 1945 | | 38,74 | 5,05 | 355 | Moës |
Termonde | - | Van Aerschot Frères S.A. | 1923 | | 37,99 | 5,03 | 261 | Moës |
Thetis | Kempenaar | H. Janssen | 1927 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 49,94 | 6,60 | 561 | General Motors |
Touraco | spits | E. Cloostermans | 1913 | | 38,34 | 5,04 | 359 | General Motors |
Trois Frères | spits | P. De Bok | 1905 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 45,75 | 5,03 | 394 | -geen- |
Trois Soeurs | Kempenaar | Mevr. Wwe. J. Gilman | 1930 | Chantier naval du Loyd Mosan | 49,88 | 6,60 | 632 | -geen- |
Trudaine | spits | Mej. J. Marchand | 1926 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,65 | 5,06 | 344 | Moës |
Uriel | spits | André De Feyder | 1902 | Scheepswerf Van Garsse | 38,25 | 5,02 | 345 | Alfa Romeo |
Vagabonde | Samberschip | A. Revereez | 1935 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 46,78 | 5,05 | 515 | General Motors |
Victoire | Samberschip | P. Thijs | 1915 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,76 | 5,05 | 400 | General Motors |
Victor | Samberschip | V. Brenu | 1914 | | 46,52 | 5,01 | 414 | Benz |
Victor | sleepschip | R. Jamin | 1908 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,94 | 5,51 | 451 | -geen- |
Vise | Duitse P - Gross Numéro (spits) | S.A. Firma van Aerschot Frères | 1923 | | 38,44 | 5,04 | 306 | Moës |
Volonte | Kempenaar | Mevr. L. Bodaux | 1924 | | 49,99 | 6,60 | 607 | A.B.C. |
Wallonie | Samberschip | Mevr. Wwe. J. Gaukema | 1913 | Chantier Naval De Beez | 46,85 | 5,08 | 405 | Moës |
Walter | motorspits | F. malou | 1943 | | 38,75 | 5,11 | 357 | A.B.C. |
Watergeus | Kempenaar | Mevr. C. Van Regemortel | 1916 | | 49,82 | 6,57 | 512 | Cummins |
Wiljo | spits | J. Van Thiel | 1911 | | 38,26 | 5,04 | 354 | General Motors |
Xavier | spits | L. Willems | 1927 | | 38,43 | 5,04 | 365 | A.B.C. |
Yvon | Kempenaar | S.A. Enrema | 1943 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 55,00 | 6,62 | 690 | Deutz |
Hieronder vindt u een lijst van de schippers geboren in Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de schippers overleden in Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de sluizen op het grondgebied van Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de bruggen over de waterwegen op het grondgebied van Luik .
Hieronder vindt u een overzicht van de scheepstunnels te Luik .
Hieronder vindt u een lijst van watergebonden gebouwen te Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de schippersinternaten in Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de binnenvaart gebonden bedrijven in Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de expertise- en keuringsbureau's in Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de verzekeringsinstanties in Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de bevrachtingskantoren in Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de documenten en beeldmateriaal over Luik in het archief.
Titel | Vervaardiger | Collectie | Type document | Periode | Afbeelding |
---|
advertentie Kerkschip Emmaus Luik | Kerkschip Emmaus Luik | Archief binnenschipper Eduard Petit | advertentie | tussen 1999 en 1999 | |
advertentie Snijders Electro S.P.R.L. | Snijders Electro S.P.R.L. | Archief binnenschipper Eduard Petit | advertentie | tussen 2000 en 2000 | |
Aux Portes de Liège | Editions Arduenna - Marche-en-Famenne | Collectie Binnenvaartschipper Ravache | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Chemin aérien pour les Mines de Houille du Grand Hornu, exécuté par la Maison Adolf Bleichert & Co. | | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Entrée du Canal Albert | Phototypie Légia - Luik | Collectie Binnenvaartschipper Ravache | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - La Meuse | Fabriques Réunies de Cartes-Postales | | ansichtkaart | tussen 1922 en 1922 | |
Liège - La Meuse au Petit Paradis | | | ansichtkaart | tussen 1907 en 1907 | |
Liège - La Meuse et le Pont des Arches | Kruger | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - La Passerelle et la Poste | Edition Arfo Bruxelles | | ansichtkaart | tussen 1925 en 1925 | |
Liège - La Passerelle et la Poste | Legia | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - La Passerelle et la Poste | Edition Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Le Meuse et le Musée Archéologique | Nels Bruxelles | | ansichtkaart | tussen 1913 en 1913 | |
Liège - Le Pont Atlas et les Buildins de la plaine de Droixhe | Ern. Thill Bruxelles | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Le Pont de Fragnée | Ern. Thill Bruxelles | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Le Pont des Arches | Ern. Thill Bruxelles | | ansichtkaart | tussen 1919 en 1919 | |
Liège - Le Pont des Arches | Prop. du journ. Liège-Exposition | | ansichtkaart | tussen 1905 en 1905 | |
Liège - Le Pont Maghin | Edition Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Le Port | Bromide Photo | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Palais des congrès avec monument Albert I | Edition Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Panorama | Ern. Thill Bruxelles | | ansichtkaart | tussen 1960 en 1960 | |
Liège - Panorama du vieux-Liège | Edition Pl. Martyrs | | ansichtkaart | tussen 1905 en 1905 | |
Liège - Quai de la Batte | Ern. Thill Bruxelles | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Quai de la Batte | Edition W. B. L. | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Quai de Maestricht | | | ansichtkaart | tussen 1904 en 1904 | |
Liège - Quai de Maestricht - Musée Curtius | Edition J. Chapelier | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Quai de Maestricht - Musée Curtius | Ern. Thill Bruxelles | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Quai de Maestricht - Musée Curtius | Edition Guggenheim & Co. Zürich | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Vue sur la Meuse prise du Quai de l'Abbatoir | | | ansichtkaart | tussen 1913 en 1913 | |
Luik | | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik | -onbekend- | Collectie Binnenvaartschipper Ravache | foto | tussen en | |
Luik | -onbekend- | Collectie Binnenvaartschipper Ravache | foto | tussen en | |
Luik - Albert I Kanaal en gedenkteken | Edit. Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Albert I Kanaal en gedenkteken | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Albert I Kanaal en gedenkteken | Kruger | Collectie Binnenvaartschipper Ravache | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Battekaai | Edit. Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - De Haven en de Maas | Kruger | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - De Loopbrug en de Post | Editions Lander - Eupen | Collectie Binnenvaartschipper Ravache | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - De loopbrug en de Post | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - de Maas | | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - De Maas en de Arkbrug | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - De Maas en het Congres Paleis | Edit. Thill S.A. | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Droixheplein en Maas | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Fragnéebrug | Edition Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Fragnéebrug | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Fragnéebrug | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Het Bisdom en de Jachthaven | Nels Bruxelles | Collectie Binnenvaartschipper Ravache | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Kaai Batte | Editions Lander - Eupen | Collectie Binnenvaartschipper Ravache | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Le Pont Atlas et les buildings de la Plaine de Droixhe | Nels Bruxelles | Collectie Binnenvaartschipper Ravache | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Maastricht kaai | Edit. Thill S.A. | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Maghinbrug | Edit. Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Maghinbrug | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Panorama | Edit. Thill S.A. | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Panorama | Edit. Thill S.A. | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Pont Maghin | | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Voetbru en Postkantoor | JC | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Zicht op de Maas en Kongrespaleis | Kruger | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Zware industrie langs de Maas | Editions Lander - Eupen | Collectie Binnenvaartschipper Ravache | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Zware industrie langs de Maas | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Ravitaillement en viande assuré par l'Union Civique Belge | Union Civique Belge | | ansichtkaart | tussen en | |