Deze pagina toont een overzicht van de schippers die gewoond of geboren zijn in Luik. Ook de schepen
die deze stad of gemeente als thuishaven hebben worden hier getoond, net als de sluizen, bruggen, watergebonden gebouwen en internaten.
Voor de scheepswerven in Luik, klikt u hier.
Hieronder vindt u een overzicht van de 184 scheepseigenaars geregistreerd in Luik .
Hieronder vindt u een lijst die als thuishaven Luik hebben.
Naam van het vaartuig | Type | Eigenaar | Bouwjaar | Bouwwerf | Lengte (meter) | Breedte (meter) | Tonnage (ton) | Motor (merk) |
---|
A-1 | Sleepschip | Compagnie Fluvial et Maritime Transports | 1908 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46.94 | 5.06 | 420 | -geen- |
A-2 | Sleepschip | Compagnie Fluvial et Maritime Transports | 1905 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46.97 | 5.02 | 418 | -geen- |
Achille | - | Mevr. Wwe. Lonnay | 1915 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46.89 | 5.55 | 416 | M.A.N. |
Adato | motorspits | Alain van de Schoor | 1933 | - | 38.48 | 5.04 | 366 | Mercedes-Benz |
Adolphe | sleepschip | S.A Gravibel | 1903 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,02 | 5,04 | 369 | -geen- |
Adriana | - | Mevr. P. Namotte | 1914 | | 49.94 | 5.67 | 528 | A.B.C. |
Adriana | spits | P. De Bok | 1912 | | 38,76 | 5,04 | 352 | General Motors |
Agnes | sleepschip | P.A.O. Thys | 1903 | | 84.10 | 10.59 | 1578 | -geen- |
Alain | spits | Z. Vaillant | 1954 | | 38.74 | 5.05 | 361 | La Meuse |
Alexandre | houten waal | Valery Lecocq | - | | - | - | - | -geen- |
Alfra | sleepschip | F. Nauwelaers | 1923 | | 49,99 | 6,13 | 615 | -geen- |
Alfra | sleepschip | A. Nauwelaers | 1923 | | 49,99 | 6,13 | 615 | -geen- |
Amelie | sleepschip | L. Verberght | 1898 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 45,88 | 5,05 | 406 | -geen- |
Ampere | Kempenaar | Ciè Fluvial et Mar. De Transport | 1922 | | 50,05 | 6,60 | 616 | General Motors (2x) |
Andrea Doria | Kempenaar | Vilein Frères | 1908 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 50,00 | 6,59 | 521 | General Motors |
Anjo | motorspits | J. Van Neyenhof | 1955 | | 38,68 | 5,05 | 363 | DAF |
Annie | - | Firme L. Charlier | 1900 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,56 | 5,00 | 284 | Moës |
Antigoon | - | S.A. Navimeuse | 1929 | | 49,90 | 6,60 | 599 | General Motors |
Antoinette | motorspits | G. Gerritsen | 1946 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,74 | 5,03 | 359 | General Motors |
Antverpia 4 | Veer | Aquabus S.P.R.L. | 1921 | Scheepswerf Van Garsse | 18,25 | 4,75 | | -onbekend- |
Antverpia 7 | Drinkwaterschip | Aquabus S.P.R.L. | 1959 | Scheepswerf Van Garsse | 15,00 | 4,62 | 28 | General Motors |
Anvers | Duitse P - Gross Numéro (spits) | S.A. Van Aerschot Frères | 1923 | | 37,95 | 5,02 | 266 | Moës |
Aquador | sleepschip | Gebroeders Vilain | 1915 | | 62,65 | 7,17 | 773 | -geen- |
Aquarius | motorspits | A. Laeijendecker | 1962 | | 38,98 | 5,04 | 370 | Buckau R. Wolf |
Arizona | motorspits | P. Boelaers | 1938 | | 38,80 | 5,00 | 335 | Caterpillar |
Atlas IV | stoomsleepboot | Gilman | - | | - | - | - | -onbekend- |
August | Samberschip | Mevr. H. Gordenne | 1927 | Chantier Naval Lacroix | 46,91 | 5,09 | 434 | A.B.C. |
August | Samberschip | Mevr. M. Nauwelaers | 1927 | Chantier Naval Lacroix | 46,91 | 5,09 | 434 | A.B.C. |
Avenir II | - | C. Sandtke | 1913 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 32,40 | 5,06 | 199 | Henschel |
Baladin | motorspits | J. De Souter - V. D. Broeck | 1964 | Scheepswerf Hector De Wachter | 38,83 | 5,08 | 378 | Baudouin |
Bateau 57 Barbe | Maasschip | -onbekend- | - | | - | - | - | -geen- |
Bergamo | spits | R.J. Deville | 1909 | - | 38,44 | 5,02 | 351 | Klockner Humboldt |
Bergamo | spits | R. Deville - Tromp | 1909 | - | 38,44 | 5,02 | 351 | Klockner Humboldt |
Bernard | sleepschip | E. Nauwelaers | 1923 | | 50,05 | 6,59 | 608 | -geen- |
Bertha | Samberschip | P. Thys | 1927 | | 46,30 | 5,02 | 447 | General Motors |
Bettina | Samberschip | C. Vantiel | 1911 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,87 | 5,06 | 462 | General Motors |
Bima | spits | Mevr. Wwe. Mouton | 1928 | Scheepswerf Pol de Roose | 38,60 | 5,05 | 359 | M.A.N. |
Blanpat | motorspits | J.C. martens | 1945 | | 38,77 | 5,03 | 352 | General Motors |
Bocq | sleepschip | Société Ame Gravibel | 1931 | Chantier Naval De Beez | 25,06 | 4,85 | 146 | -geen- |
Brazza | - | J. Roovere | 1927 | - | 42,75 | 5,07 | 448 | C.L.M. |
Brazza | - | J. Roovers | 1927 | - | 42,75 | 5,07 | 448 | General Motors |
Bruges | sleepschip | Comp. Fluv. Et Maritime de Transports | 1912 | | 49,76 | 6,54 | 519 | -geen- |
C.O. 11 | - | S.A. S.O.M.E.F. | 1958 | Scheepswerf Hector De Wachter | 79,99 | 9,49 | 1544 | Deutz |
C.O. 12 | - | S.A. S.O.M.E.F. | 1958 | Scheepswerf Hector De Wachter | 80,00 | 9,49 | 1560 | Deutz |
C.O. 13 | - | S.A. S.O.M.E.F. | 1958 | Scheepswerf Hector De Wachter | 72,95 | 9,49 | 1526 | Deutz |
C.O. 14 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1962 | Scheepswerf Cockerill | 54,49 | 9,50 | 1349 | -geen- |
C.O. 15 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1962 | Scheepswerf Cockerill | 54,54 | 9,53 | 1307 | -geen- |
C.O. 16 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1962 | Scheepswerf Cockerill | 54,48 | 9,52 | 1303 | -geen- |
C.O. 17 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1962 | Scheepswerf Cockerill | 54,50 | 9,50 | 1330 | -geen- |
C.O. 18 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1962 | Scheepswerf Cockerill | 54,47 | 9,52 | 1322 | -geen- |
C.O. 19 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1963 | Scheepswerf Cockerill | 54,50 | 9,50 | 1330 | -geen- |
C.O. 20 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1963 | Scheepswerf Cockerill | 54,50 | 9,50 | 1330 | -geen- |
C.O. 21 | sleepschip | S.A. S.O.M.E.F. | 1963 | Scheepswerf Cockerill | 54,50 | 9,53 | 1319 | -geen- |
Cama | sleepschip (kempenaar) | Gezusters Heylen | 1927 | | 49,91 | 6,59 | 566 | -geen- |
Camee | spits | A. De Bijl | 1903 | - | 38,50 | 5,03 | 353 | La Meuse |
Camee | spits | F. De Bijl | 1903 | - | 38,50 | 5,03 | 353 | General Motors |
Caroline | sleepschip (Samberschip) | Mevr. Wwe. F. De Laet | 1902 | | 46,34 | 5,05 | 439 | -geen- |
Castor | - | J. Paulus | 1938 | | 60,96 | 7,10 | 710 | M.W.M. |
Catharina | spits | A. Romeijnders | 1899 | - | 38,71 | 5,05 | 367 | Deutz |
Catharina | Kempenaar | J. Sensen | 1912 | | 49,90 | 6,59 | 497 | Modag |
Cevero | spits | R. Renaux | 1930 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,66 | 5,07 | 359 | General Motors |
Chanamon | motorsleepboot | -onbekend- | - | | - | - | - | -onbekend- |
Chantal | spits | L. Burdot | 1928 | Chantier Naval Lacroix | 38,95 | 5,06 | 357 | Caterpillar |
Charles | sleepschip | H. Buschgens | 1912 | | 46,09 | 5,04 | 386 | -geen- |
Charles | sleepschip | A. Gaukema | 1926 | Chantier Naval De Beez | 46,84 | 5,10 | 422 | -geen- |
Christiaan | Kempenaar | E. Van Damme | 1928 | | 49,92 | 6,57 | 545 | A.B.C. |
Christian | motorspits | Mw. Wwe. Z. Vaillant | 1957 | | 38,85 | 5,05 | 359 | Bohn und Kähler |
Christmas | motorspits | M. Albrechts | 1952 | | 38,80 | 5,03 | 391 | A.W.A. |
Conchita | motorspits | A. Verbeeck en H. de Donder | 1957 | Ganda | 38,70 | 5,04 | 362 | Scania Vabis |
Concorde | sleepschip | H. Meulensteen | 1899 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,70 | 5,54 | 446 | -geen- |
Concorde | gemotoriseerd sleepschip | H. Meulensteen | 1899 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,70 | 5,54 | 446 | General Motors |
Concordia | sleepschip | F. Bal en V. De Prins | 1903 | | 84,15 | 10,60 | 1801 | -geen- |
Coral | spits | A. De Roef | 1910 | - | 38,41 | 5,00 | 349 | Deutz |
Coral | spits | A. De Roef | 1910 | - | 38,41 | 5,00 | 360 | DAF |
Corinne | motorspits | L. Van Hoeylandt | 1937 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 38,99 | 5,06 | 358 | Mercedes-Benz |
Cris-Mar | spits | C. Van de Wijngaert | 1910 | Chantier Naval De Beez | 38,41 | 5,00 | 346 | Benz |
D-1 | sleepschip | C.F.M.T. | 1928 | Chantier Naval De Beez | 46,80 | 5,06 | 424 | -geen- |
D.G. 24 | sleepschip | S.A. Gravibel | 1922 | | 27,06 | 5,34 | 177 | -geen- |
D.G. 25 | sleepschip | S.A. Gravibel | 1922 | | 27,06 | 5,34 | 178 | -geen- |
Daniel | Kempenaar | P. Lallemand en C° | 1914 | | 49,72 | 6,52 | 559 | A.B.C. |
Descartes | Kempenaar | C.F.M.T. | 1922 | | 49,97 | 6,60 | 603 | A.B.C. |
Deux Frères | motorspits | Pol Thys | 1939 | | 38,70 | 5,04 | 360 | General Motors |
Dieudonne | sleepschip (Kempenaar) | Mevr. C. Van Regenmortel | 1905 | | 50,00 | 6,54 | 557 | -geen- |
Dixmude | Duitse P - Gross Numéro (spits) | S.A. Van Aerschot Frères | 1923 | | 37,97 | 5,03 | 269 | Moës |
Durandal | spits | R. Roland | 1934 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 38,40 | 5,03 | 325 | Kromhout |
Durandal | spits | R. Roland | 1934 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 38,40 | 5,03 | 325 | DAF |
Eburon | sleepschip (Kempenaar) | Société Le Lièvre | 1916 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 49,82 | 6,59 | 525 | -geen- |
Edison | - | J. Paulus | 1914 | | 46,87 | 5,10 | 400 | Caterpillar |
Elisabeth | Kempenaar | Mevr. E. Verhaeghen | 1906 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 49,74 | 6,57 | 600 | -geen- |
Embrun | motorspits | A. Jabon | 1931 | Chantier Naval De Beez | 38,50 | 5,03 | 336 | General Motors |
Embrun | motorspits | A. Jabon | 1931 | Chantier Naval De Beez | 38,50 | 5,03 | 336 | General Motors |
Espace | sleepschip (Samberschip) | J. Willems | 1909 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,91 | 5,08 | 404 | -geen- |
Eugène | stoomsleepboot | -onbekend- | - | | - | - | - | -onbekend- |
Eugene | sleepschip | V. De Prins | 1900 | | 85,30 | 10,06 | 1500 | -geen- |
Eumar | motorspits | Mme. R. Lejeune | 1952 | | 38,70 | 5,07 | 351 | A.B.C. |
Euregio | - | Aquabus S.P.R.L. | 1947 | Scheepswerf Van Garsse | 20,00 | 5,05 | 64 | General Motors |
Evenaar | - | J. Otten | 1908 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 42,68 | 5,05 | 397 | General Motors |
Exponible | sleepschip (Kempenaar) | N. Voets | 1912 | | 49,92 | 6,54 | 522 | -geen- |
F-1 | sleepschip (Samberschip) | Compagnie Fluviale et Maritime de Transports | 1911 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,70 | 5,08 | 405 | -geen- |
F-2 | sleepschip (Samberschip) | Compagnie Fluviale et Maritime de Transports | 1912 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,70 | 5,09 | 419 | -geen- |
Fatima | spits | G. Vossen | 1895 | | 38,65 | 5,01 | 344 | General Motors |
Felix | Nieuwe kempenaar (55m schip) | P.V.B.A. Schip Felix | 1961 | | 55,00 | 7,20 | 675 | Buckau R. Wolf |
Fiducie | motorspits | P. Audenaerde | 1938 | | 38,42 | 5,06 | 340 | Caterpillar |
Fiducie | sleepschip (Samberschip) | J. Audenaerde | 1926 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 46,85 | 5,07 | 430 | -geen- |
Foucault | Kempenaar | C.F.M.T. Sanara | 1922 | | 50,32 | 6,60 | 577 | A.B.C. |
Foucoult | Kempenaar | C.F.M.T. | 1922 | | 49,94 | 6,60 | 592 | A.B.C. |
Francis | sleepschip | Mevr. M. De Prins | 1901 | | 87,14 | 10,29 | 1673 | -geen- |
Francis | Kempenaar | F. Nauwelaers | 1923 | | 55,00 | 6,60 | 671 | A.B.C. |
Francis II | sleepschip | Mevr. M. De Prins | 1907 | | 85,10 | 10,34 | 1499 | -geen- |
Francois | Samberschip | Firme Dumont Frère | 1926 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 46,85 | 5,07 | 404 | Lister |
Frederic | Kempenaar | F. Nauwelaers | 1928 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 54,85 | 6,56 | 649 | Caterpillar |
Gastopol | Samberschip | P. Thys | 1933 | Chantier Naval Lacroix | 45,68 | 5,06 | 440 | La Meuse |
Gejo | - | J. Raes | 1912 | | 20,57 | 4,96 | 156 | Moës |
General Bertrand | Duitse P - Gross Numéro (spits) | S.A. Van Aerschot Frères | 1923 | | 38,44 | 5,05 | 305 | Moës |
General Jacques | spits | S.A. Van Aerschot Frères | 1929 | | 38,58 | 5,08 | 353 | Moës |
Gerard | sleepschip (Kempenaar) | Société Le Lièvre | 1916 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 49,86 | 6,59 | 530 | -geen- |
Grace de Dieu | sleepschip (Samberschip) | Mevr. Wwe. F. De Laet | 1926 | | 46,57 | 5,04 | 433 | -geen- |
Hasselt | sleepschip (kempenaar) | Cie. Fluvialee et Maritime de Transports | 1913 | | 49,70 | 6,55 | 513 | -geen- |
Helvetia | sleepschip (kempenaar) | G. Bal | 1904 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 49,94 | 6,60 | 552 | -geen- |
Henly | spits | H. Thomassen | 1928 | | 38,38 | 5,05 | 370 | General Motors |
Hubert | - | J. Haes | - | | - | - | 155 | -onbekend- |
Hubertine | sleepschip (Samberschip) | H. Yzendoorn | 1930 | Chantier Naval De Beez | 46,52 | 5,02 | 411 | -geen- |
Huguette | spits | E. Peeters | 1931 | | 38,64 | 5,04 | 377 | General Motors |
Ida 1 | Samberschip | J. Tommissen | 1915 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,14 | 5,03 | 400 | Mac Laren |
Ida 2 | Samberschip | J. Tommissen | 1925 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,70 | 5,06 | 402 | Mac Laren |
Industrie | Kempenaar | Société Coop. O.R.I.C. | 1899 | | 49,97 | 6,51 | 455 | Penta |
Irma | Samberschip | M. Van Heck | 1907 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,91 | 5,07 | 388 | Deutz |
Isola | Kempenaar | A. Peters | 1929 | Conrad | 54,91 | 6,60 | 623 | Rolls Royce |
Ivy | sleepschip | L. Verberght | 1905 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 50,10 | 6,59 | 579 | -geen- |
Janrik | sleepschip (Kempenaar) | M. Meyers | 1913 | Scheepswerf Plaquet | 49,83 | 6,63 | 705 | -geen- |
Jasmine | sleepschip (Kempenaar) | E. Nauwelaers | 1912 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 49,85 | 6,60 | 608 | -geen- |
Jean Paul | motorspits | J. Gheur | 1946 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,75 | 5,02 | 356 | General Motors |
Jeanne | sleepschip (Samberschip) | A. Honoré | 1904 | | 46,65 | 5,03 | 423 | -geen- |
Jeanne | Samberschip | Mevr. Wwe. J. Nijsten | 1930 | Chantier Naval De Beez | 46,26 | 5,02 | 393 | A.B.C. |
Jeannine | sleepschip (Kempenaar) | L. Arnold en Gezusters Heylen | 1928 | | 49,97 | 6,57 | 584 | -geen- |
Jemajo II | Samberschip | J. Neefs | 1914 | Chantier Naval De Beez | 46,97 | 5,06 | 405 | Mac Laren |
Joannes | Kempenaar | P. Sensen | 1915 | | 50,00 | 6,59 | 499 | Modag |
Joca | Kempenaar | M. Sensen | 1911 | | 49,99 | 6,60 | 482 | Moës |
Jocapi | spits | J. berben | 1928 | | 38,52 | 5,04 | 335 | A.B.C. |
Joseph | sleepschip (Kempenaar) | Mevr. Wwe. J. Gilman | 1926 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 49,96 | 6,60 | 608 | -geen- |
Joseph | sleepschip (Kempenaar) | Mevr. En Mejuf. Heylen | 1904 | | 50,03 | 6,61 | 576 | -geen- |
Joseph | sleepschip (Samberschip) | Mevr. Wwe. J. Nysten | 1913 | Chantier Naval De Beez | 46,85 | 5,05 | 402 | -geen- |
Joseph Valentin | - | Mevr. S Gilman | 1905 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,96 | 5,55 | 417 | M.A.N. |
Josephine | Kempenaar | Mevr. G. Gilman | 1923 | | 50,08 | 6,60 | 608 | Klockner Humboldt |
Josyane | spits | A. Delens | 1928 | | 46,76 | 5,06 | 452 | General Motors |
Jules | spits | Mevr. Wwe. H. Houssa | 1914 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,49 | 5,07 | 391 | General Motors |
Julienne | sleepschip | Mevr. Wwe. H. Houssa | 1908 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,45 | 5,01 | 412 | -geen- |
Justice | stoomsleepboot | A. Gilman | 1929 | Arnhemsche Scheepsbouw Maatschappij | 24,10 | 5,00 | - | Prins |
Kronenburg | Samberschip | F. Bal et V. De Prins | 1926 | Chantier Naval Lacroix | 46,70 | 5,04 | 437 | General Motors |
La Breche | motorspits | M. Roland | 1938 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 38,84 | 5,06 | 362 | Moës |
Laurence | spits | S. Donnay | 1930 | | 38,52 | 5,04 | 347 | Moës |
Legia | sleepschip (Kempenaar) | M. Gorissen et Fils | 1928 | | 50,03 | 6,59 | 568 | -geen- |
Lemar | - | Mevr. L. Bodeaux | 1924 | | 66,98 | 6,60 | 823 | Lister |
Lemar | spits | J. Paulus | 1895 | | 38,65 | 5,05 | 342 | General Motors (2x) |
Leonie | Samberschip | Fa. Dumont Frères | 1911 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,00 | 5,05 | 400 | Lister |
Liberty | Samberschip | Mevr. Wwe. Gaukema | 1908 | Chantier Naval De Beez | 46,33 | 5,08 | 406 | La Meuse |
Liège | - | Fa. Van Aerschot S.A. | 1923 | | 38,56 | 5,01 | 292 | Moës |
Liège XIX | sleepschip (Kempenaar) | Veuve Chainaye Discry S.A. | 1912 | Scheepswerf Gebroeders Pot | 50,00 | 6,59 | 508 | -geen- |
Linaimannie | Samberschip | A. Smal - J. Collard - A. Dumont | 1901 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 45,56 | 5,04 | 400 | Lister |
Loncin | Duitse P - Gross Numéro (spits) | S.A. Van Aerschot Frères | 1923 | | 38,46 | 5,05 | 306 | Moës |
Louis | - | S.A. Navimeuse | 1888 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 44,44 | 5,49 | 487 | General Motors |
Louvain | Duitse P - Gross Numéro (spits) | S.A. Van Aerschot Frères | 1926 | | 38,45 | 5,04 | 301 | Moës |
Lucrum | sleepschip (Kempenaar) | Mevr. H. Houssa | 1926 | Chantier naval du Loyd Mosan | 50,02 | 6,62 | 602 | -geen- |
Lutece | spits | Mevr. J. Marchand | 1925 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 38,65 | 5,08 | 341 | Moës |
M-1 | sleepschip (Samberschip) | Cie Fluv. & Marit. De Transports | 1913 | | 46,77 | 5,04 | 403 | -geen- |
M-2 | sleepschip (Samberschip) | Cie Fluv. & Marit. De Transports | 1923 | Chantier naval du Loyd Mosan | 46,71 | 5,05 | 387 | -geen- |
Madel | Kempenaar | Ets. P. Lalleman & Co | 1912 | | 49,82 | 6,53 | 572 | A.B.C. |
Madorcha | Duitse P - Gross Numéro (spits) | P. De Schepper | 1922 | | 38,02 | 5,01 | 356 | General Motors |
Marechal Foch | spits | S.A. Van Aerschot Frères | 1929 | | 38,57 | 5,07 | 357 | Moës |
Maria | Sleepschip | Fe. M. Gorissen en Zoon | 1905 | | 49,91 | 6,62 | 576 | -geen- |
Marie | sleepschip (Kempenaar) | A. De Waegeneere | 1907 | | 49,58 | 6,60 | 519 | -geen- |
Marie Claire | motorspits | Fe. Houssa Frères | 1953 | | 38,79 | 5,06 | 371 | Moës |
Marie France | sleepschip (Kempenaar) | J. Meyers | 1914 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 49,89 | 6,59 | 550 | -geen- |
Marie José | sleepschip (Kempenaar) | Mevr. Wwe. J. Maassen | 1908 | | 50,14 | 6,59 | 546 | -geen- |
Marie Madeleine | sleepschip | A. Dewans | 1909 | Scheepswerf Plaquet | 42,41 | 5,02 | 458 | -geen- |
Marolou | sleepschip | L. Meulensteen | 1898 | | 62,69 | 9,02 | 822 | -geen- |
Marolou | sleepschip | L. Meulensteen | 1911 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 42,73 | 5,10 | 419 | -geen- |
Marolou 2 | sleepschip (Samberschip) | L. Meulensteen | 1909 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,95 | 5,06 | 409 | -geen- |
Metropole | sleepschip (Samberschip) | W. Van de Wijgaert | 1900 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,23 | 5,01 | 391 | -geen- |
Mina | Samberschip | S.P.R.L. Société de Navigation et de Commerce | 1926 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 46,90 | 5,06 | 414 | A.B.C. |
Monge | Kempenaar | Compagnie Fluviale et Maritime de Transport | 1922 | | 50,00 | 6,60 | 605 | A.B.C. |
Monique | Kempenaar | Fe. Dumont Frères | 1927 | Chantier Naval De Beez | 55,00 | 6,60 | 633 | Lister |
Najade | spits | Mej. J. Marchand | 1915 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,65 | 5,07 | 324 | Moës |
Nervien | sleepschip (Kempenaar) | Société Le Lièvre | 1923 | | 49,97 | 6,62 | 549 | -geen- |
Notre Dame des Dunes | motorspits | Mevr. L. Bodaux-Lallemand | 1941 | | 38,50 | 5,04 | 369 | Moës |
Ob | Samberschip | J. Jamin | 1920 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,72 | 5,06 | 406 | -geen- |
Ocean | sleepschip (Kempenaar) | C. Lauter | 1907 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 50,45 | 6,54 | 559 | -geen- |
Olga | spits | G. Moinnil | 1914 | Chantier Naval De Beez | 38,38 | 5,05 | 349 | Moës |
Oliva | spits | C. Vuybert | 1915 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,00 | 5,04 | 279 | General Motors |
Onrecht | - | Mejuf. M. Nauwelaers | 1899 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 44,83 | 5,54 | 359 | Bussing Nag |
Orchidee | Samberschip | S.A. Carrières et fours à Chaux de la Meuse | 1909 | Chantier Naval De Beez | 46,92 | 5,02 | 394 | Klockner Humboldt |
Ougree 1 | sleepschip (Samberschip) | S.A. S.O.M.E.F. | 1918 | Scheepswerf Cockerill | 46,38 | 5,03 | 418 | -geen- |
Ougree 2 | sleepschip (Samberschip) | S.A. S.O.M.E.F. | 1918 | Scheepswerf Cockerill | 46,37 | 5,02 | 423 | -geen- |
Ougree 3 | sleepschip (Samberschip) | S.A. S.O.M.E.F. | 1919 | Scheepswerf Cockerill | 46,,34 | 5,03 | 423 | -geen- |
Ougree 4 | sleepschip (Samberschip) | S.A. S.O.M.E.F. | 1919 | Scheepswerf Cockerill | 46,35 | 5,03 | 424 | -geen- |
Ougree 5 | sleepschip (Samberschip) | S.A. S.O.M.E.F. | 1919 | Scheepswerf Cockerill | 46,26 | 5,04 | 424 | -geen- |
Ougree 6 | sleepschip (Samberschip) | S.A. S.O.M.E.F. | 1919 | Scheepswerf Cockerill | 46,29 | 5,04 | 425 | -geen- |
Ougree 7 | sleepschip (Samberschip) | S.A. S.O.M.E.F. | 1919 | Scheepswerf Cockerill | 46,33 | 5,03 | 419 | -geen- |
Ougree 8 | Dortmunder | S.A. S.O.M.E.F. | 1944 | N.V. Scheepswerven Jos. Boel & Zonen | 67,00 | 8,22 | 945 | A.B.C. |
Paladin | motorspits | M. Roland | 1951 | Scheepswerf De Durme | 38,94 | 5,07 | 360 | General Motors |
Paloma | motorspits | Société Matériel Fluvial | 1938 | | 38,65 | 5,06 | 334 | A.B.C. |
Papin | Kempenaar | Compagnie Fluviale et maritime de Transports | 1922 | | 50,05 | 6,60 | 618 | General Motors (2x) |
Pauline | Samberschip | F. Van Akelijen | 1913 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,70 | 5,09 | 426 | -geen- |
Pax Mundo | spits | R. De Bijl | 1929 | | 38,61 | 5,06 | 341 | Crepelle Allen |
Pirate | spits | H. Buybert | 1925 | | 38,38 | 5,06 | 359 | A.B.C. |
Providentia | Kempenaar | F. Bal | 1931 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 54,80 | 6,60 | 699 | A.B.C. |
Quarto | motorspits | S.A. Liège Transports | 1956 | | 38,71 | 5,05 | 398 | Deutz |
Ra | spits | H. Weerts | 1929 | Scheepswerf Wintam | 38,33 | 5,05 | 368 | General Motors |
Renommee | - | G. Moinnil | 1891 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,87 | 5,05 | 280 | Moës |
Reussi | sleepschip | R. Jamin | 1896 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,09 | 5,54 | 401 | -geen- |
Reve | Samberschip | S.A. Carrières et fours-à-Chaux de la Meuse | 1909 | Chantier Naval De Beez | 46,98 | 5,03 | 404 | Deutz |
Rhone | motorspits | S.A. Le Matériel Fluvial | 1938 | | 38,80 | 5,05 | 367 | General Motors |
Riette | motorspits | F. Eysermans | 1936 | | 38,80 | 5,05 | 331 | Bohn und Kähler |
Rodolphe | - | P. Van Kessel | 1892 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 45,74 | 5,56 | 364 | Mercedes |
Romajaca | Kempenaar | J. Buschgens | 1913 | | 49,73 | 6,58 | 550 | M.A.N. |
Romanie | Kempenaar | C. Bollaert | 1928 | | 54,87 | 6,60 | 628 | Bohn und Kähler |
Romico | - | C. Neefs | 1923 | | 32,13 | 4,50 | 168 | Bedford |
Roncevaux | spits | R. Roland | 1930 | Chantier Naval Lacroix | 39,01 | 5,06 | 348 | Kromhout |
S.D. | spits | J. Sensen | 1914 | | 38,47 | 5,00 | 337 | General Motors |
Saint Bartholome | sleepschip (kempenaar) | Mevr. Wwe. P. Op 't Eindt | 1927 | | 46,96 | 6,57 | 592 | -geen- |
Saint Paulin | Kempenaar | Mevr. Namotte | 1904 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 49,90 | 6,54 | 565 | Moës |
Sambre | spits | A. Gaukema | 1910 | Chantier Naval De Beez | 38,65 | 5,07 | 298 | La Meuse |
Sans Repos | spits | Mevr. L. Berx | 1897 | | 38,68 | 5,00 | 352 | Lister |
Santa Fe II | - | A. Van Gemert | 1912 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 50,97 | 6,07 | 500 | Deutz-Humboldt |
Simone | Samberschip | V. Brenu | 1913 | Chantier Naval De Beez | 46,94 | 5,03 | 392 | M.A.N. |
St. Hubert | Kempenaar | L. Buschgens | 1911 | | 50,02 | 6,51 | 482 | A.B.C. |
Superman | - | D. Renaux | 1898 | | 81,85 | 10,08 | 1411 | General Motors |
Superman | motorspits | R. Reanaux | 1935 | | 38,52 | 5,04 | 370 | A.B.C. |
Surcouf | Samberschip | G. Warms | 1908 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,88 | 5,07 | 399 | -geen- |
Sylviane | spits | F. Ysenbaert | 1910 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,44 | 5,05 | 348 | General Motors |
Talma | Kempenaar | Mevr. J. De Prins | 1927 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 54,96 | 6,58 | 685 | A.B.C. |
Tamines | Duitse P - Gross Numéro (spits) | Van Aerschot Frères S.A. | 1923 | | 38,44 | 5,05 | 305 | Moës |
Tempo | motorspits | Mevr. L. Bodaux | 1945 | | 38,74 | 5,05 | 355 | Moës |
Termonde | - | Van Aerschot Frères S.A. | 1923 | | 37,99 | 5,03 | 261 | Moës |
Thetis | Kempenaar | H. Janssen | 1927 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 49,94 | 6,60 | 561 | General Motors |
Touraco | spits | E. Cloostermans | 1913 | | 38,34 | 5,04 | 359 | General Motors |
Trois Frères | spits | P. De Bok | 1905 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 45,75 | 5,03 | 394 | -geen- |
Trois Soeurs | Kempenaar | Mevr. Wwe. J. Gilman | 1930 | Chantier naval du Loyd Mosan | 49,88 | 6,60 | 632 | -geen- |
Trudaine | spits | Mej. J. Marchand | 1926 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 38,65 | 5,06 | 344 | Moës |
Vagabonde | Samberschip | A. Revereez | 1935 | Chantier naval de Namèche Société Coopérative | 46,78 | 5,05 | 515 | General Motors |
Victoire | Samberschip | P. Thijs | 1915 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,76 | 5,05 | 400 | General Motors |
Victor | Samberschip | V. Brenu | 1914 | | 46,52 | 5,01 | 414 | Benz |
Victor | sleepschip | R. Jamin | 1908 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 46,94 | 5,51 | 451 | -geen- |
Vise | Duitse P - Gross Numéro (spits) | S.A. Firma van Aerschot Frères | 1923 | | 38,44 | 5,04 | 306 | Moës |
Volonte | Kempenaar | Mevr. L. Bodaux | 1924 | | 49,99 | 6,60 | 607 | A.B.C. |
Wallonie | Samberschip | Mevr. Wwe. J. Gaukema | 1913 | Chantier Naval De Beez | 46,85 | 5,08 | 405 | Moës |
Walter | motorspits | F. malou | 1943 | | 38,75 | 5,11 | 357 | A.B.C. |
Watergeus | Kempenaar | Mevr. C. Van Regemortel | 1916 | | 49,82 | 6,57 | 512 | Cummins |
Wiljo | spits | J. Van Thiel | 1911 | | 38,26 | 5,04 | 354 | General Motors |
Xavier | spits | L. Willems | 1927 | | 38,43 | 5,04 | 365 | A.B.C. |
Yvon | Kempenaar | S.A. Enrema | 1943 | Chantier Naval Jabon et Frères Cie | 55,00 | 6,62 | 690 | Deutz |
Hieronder vindt u een lijst van de schippers geboren in Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de schippers overleden in Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de sluizen op het grondgebied van Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de bruggen over de waterwegen op het grondgebied van Luik .
Hieronder vindt u een overzicht van de scheepstunnels te Luik .
Hieronder vindt u een lijst van watergebonden gebouwen te Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de schippersinternaten in Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de binnenvaart gebonden bedrijven in Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de expertise- en keuringsbureau's in Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de verzekeringsinstanties in Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de bevrachtingskantoren in Luik .
Hieronder vindt u een lijst van de documenten en beeldmateriaal over Luik in het archief.
Titel | Vervaardiger | Collectie | Type document | Periode | Afbeelding |
---|
advertentie Kerkschip Emmaus Luik | Kerkschip Emmaus Luik | Archief binnenschipper Eduard Petit | advertentie | tussen 1999 en 1999 | |
Liège - Chemin aérien pour les Mines de Houille du Grand Hornu, exécuté par la Maison Adolf Bleichert & Co. | | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - La Meuse | Fabriques Réunies de Cartes-Postales | | ansichtkaart | tussen 1922 en 1922 | |
Liège - La Meuse au Petit Paradis | | | ansichtkaart | tussen 1907 en 1907 | |
Liège - La Meuse et le Pont des Arches | Kruger | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - La Passerelle et la Poste | Edition Arfo Bruxelles | | ansichtkaart | tussen 1925 en 1925 | |
Liège - La Passerelle et la Poste | Legia | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - La Passerelle et la Poste | Edition Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Le Meuse et le Musée Archéologique | Nels Bruxelles | | ansichtkaart | tussen 1913 en 1913 | |
Liège - Le Pont Atlas et les Buildins de la plaine de Droixhe | Ern. Thill Bruxelles | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Le Pont de Fragnée | Ern. Thill Bruxelles | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Le Pont des Arches | Ern. Thill Bruxelles | | ansichtkaart | tussen 1919 en 1919 | |
Liège - Le Pont des Arches | Prop. du journ. Liège-Exposition | | ansichtkaart | tussen 1905 en 1905 | |
Liège - Le Pont Maghin | Edition Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Le Port | Bromide Photo | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Palais des congrès avec monument Albert I | Edition Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Panorama | Ern. Thill Bruxelles | | ansichtkaart | tussen 1960 en 1960 | |
Liège - Panorama du vieux-Liège | Edition Pl. Martyrs | | ansichtkaart | tussen 1905 en 1905 | |
Liège - Quai de la Batte | Ern. Thill Bruxelles | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Quai de la Batte | Edition W. B. L. | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Quai de Maestricht | | | ansichtkaart | tussen 1904 en 1904 | |
Liège - Quai de Maestricht - Musée Curtius | Edition J. Chapelier | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Quai de Maestricht - Musée Curtius | Ern. Thill Bruxelles | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Quai de Maestricht - Musée Curtius | Edition Guggenheim & Co. Zürich | | ansichtkaart | tussen en | |
Liège - Vue sur la Meuse prise du Quai de l'Abbatoir | | | ansichtkaart | tussen 1913 en 1913 | |
Luik | | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Albert I Kanaal en gedenkteken | Edit. Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Albert I Kanaal en gedenkteken | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Battekaai | Edit. Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - De Haven en de Maas | Kruger | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - De loopbrug en de Post | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - de Maas | | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - De Maas en de Arkbrug | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - De Maas en het Congres Paleis | Edit. Thill S.A. | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Droixheplein en Maas | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Fragnéebrug | Edition Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Fragnéebrug | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Fragnéebrug | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Maastricht kaai | Edit. Thill S.A. | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Maghinbrug | Edit. Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Maghinbrug | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Panorama | Edit. Thill S.A. | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Panorama | Edit. Thill S.A. | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Pont Maghin | | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Voetbru en Postkantoor | JC | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Zicht op de Maas en Kongrespaleis | Kruger | | ansichtkaart | tussen en | |
Luik - Zware industrie langs de Maas | Editions Lander | | ansichtkaart | tussen en | |
Ravitaillement en viande assuré par l'Union Civique Belge | Union Civique Belge | | ansichtkaart | tussen en | |