Start - Lijst met scheepswerven - Scheepswerf: Isidoor Mainil et Enfants
Overzicht alle Scheepswerven -
Overzicht Belgische scheepswerven -
Overzicht Nederlandse scheepswerven -
Overzicht Franse scheepswerven -
Overzicht Duitse scheepswerven -
Overzicht overige scheepswerven
Overzicht scheepssloperijen
Zoeken op scheepswerven
Scheepswerf: Isidoor Mainil et Enfants
Hieronder vindt u bijkomende informatie over de werf Isidoor Mainil et Enfants.
Algemene informatie
Adres:
Gemeente: Ledeberg
Vaarweg:
Nationaliteit: België
Opgericht in: 1926
Opgericht door: Isidore Mainil
Gestopt in: 1958
Status van de werf: In 1958 overgedragen aan zoon Henry Mainil
Foto:
Begin van de pagina
Lijst met vaartuigen gebouwd op deze werf
Naam | Bouwnummer | Eigenaar | Bouwjaar | Lengte (meter) | Breedte (meter) | Tonnage (ton) | Motor (merk) |
---|
Adagio | | G. Cheron | 1925 | 38.92 | 5.01 | 382 | Moës |
Adagio | | G. Cheron | 1925 | 38.92 | 5.01 | 382 | Moës |
Adelia | | A. Verschelden-Verschelden | 1928 | 38.43 | 5.02 | - | General Motors |
Adios | | J. Van de Weghe | 1952 | 38,45 | 5,03 | 360 | General Motors |
Adma | | A. De Mol | 1930 | 38.44 | 5.01 | 368 | Moës |
Adma | | A. De Mol | 1930 | 38.44 | 5.01 | 364 | Berliet |
Albert | | A. Parmentier | 1952 | 38.41 | 5.05 | 370 | Carl Bacht |
Albert | | A. Verheyde | 1952 | 38.41 | 5.05 | 370 | Carl Kaelbe |
Alcla | | A. Tunyck | 1956 | 38,50 | 5,05 | 358 | Bohn und Kähler |
Alro | | Robert Van den Berghe | 1934 | 30,04 | 5,02 | 222 | Deutz-Humboldt |
Alro | | Robert Van den Berghe | 1934 | 30,04 | 5,02 | 222 | Deutz-Humboldt |
Alsi | | A. De Grauwe | 1956 | 38,40 | 5,06 | 364 | Lister |
Ancla | | Jean Lemmens | 1956 | 38,40 | 5,06 | 357 | General Motors |
Anna | | Mej. Y. De Groote | 1942 | 38,44 | 5,03 | 362 | A.W.A. |
Anna | | J. Van Avermaet | 1942 | 38,44 | 5,03 | 362 | A.W.A. |
Annelies | | Belgische Transport Maatschappij | 1958 | 55,00 | 7,22 | 710 | Modag |
Annelies II | | Belgische Transport Maatschappij | 1958 | 54,57 | 7,22 | 686 | Modag |
Aviso | | J. Michiels | 1957 | 38,46 | 5,04 | 362 | Bohn und Kähler |
Beijca 10 | | B.V. Beijca | 1959 | 55,40 | 7,04 | 643 | General Motors (2x) |
Beijca 11 | | B.V. Beijca | 1959 | 55,40 | 7,02 | 636 | General Motors (2x) |
Beijca 13 | | B.V. Beijca | 1959 | 55,40 | 7,02 | 627 | General Motors (2x) |
Beijca 18 | | B.V. Beijca | 1959 | 55,43 | 7,02 | 637 | General Motors (2x) |
Beijca 19 | | B.V. Beijca | 1960 | 55,32 | 7,24 | 666 | General Motors (2x) |
Beijca 7 | | B.V. Beijca | 1958 | 55,35 | 7,05 | 639 | General Motors (2x) |
Beijca 8 | | B.V. Beijca | 1958 | 55,43 | 7,04 | 641 | General Motors (2x) |
Beijca 9 | | B.V. Beijca | 1959 | 55,40 | 7,04 | 648 | General Motors (2x) |
Ben Hur | | A. Geenens | 1955 | 38,40 | 5,04 | 369 | A.C.M.T. |
Ben Hur | | A. Geenens | 1955 | 38,40 | 5,04 | 369 | A.C.M.T. |
BEYCA 10 | | Beyca N.V. | 1959 | 55,37 | 7,06 | 621 | General Motors (2x) |
BEYCA 9 | | Beyca N.V. | 1959 | 55,24 | 7,01 | 642 | General Motors (2x) |
Big Molly | | -onbekend- | 1960 | 55,30 | 7,26 | 670 | DAF (2x) |
Blanche | | -onbekend- | 1951 | 38,83 | 5,04 | 369 | Benz |
Blanche | | François Verstaete | 1951 | 38,83 | 5,04 | 369 | Benz |
Blanche | | François Verstaete | 1951 | 38,83 | 5,04 | 369 | Cummins |
Blanche | | -onbekend- | 1951 | 38,83 | 5,04 | 369 | Cummins |
Blanche | | -onbekend- | 1951 | 38,83 | 5,04 | 369 | Cummins |
Boekanier | | J.M. Teekman | 1957 | 47,27 | 5,06 | 434 | General Motors |
Bora | | A. Verstrepen | 1926 | 38,65 | 5,02 | 375 | Deutz-Humboldt |
Bora | | R. De Roose - Verstrepen | 1926 | 38,65 | 5,02 | 375 | Deutz-Humboldt |
Capiad | | P. Montigny | 1957 | 39,43 | 5,08 | 388 | General Motors (2x) |
Capiad | | P. Zwinnens | 1957 | 39,43 | 5,08 | 388 | General Motors (2x) |
Carbonia | | E. Boll | 1939 | 38,89 | 5,05 | 367 | Deutz |
Carbonia | | E. Bolle | 1939 | 38,89 | 5,05 | 367 | Allichalmers |
Cascade | | H. Maes | 1957 | 38,93 | 5,05 | 361 | Deutz |
Cassia | | C. Bernard | 1956 | 38,38 | 5,04 | 357 | Lister |
Cassia | | D. Bernard | 1956 | 38,38 | 5,04 | 357 | Lister |
Charis | | A. De Weirt | 1955 | 38,88 | 5,05 | 361 | M.A.K. |
Charis | | Germain Dierinck | 1955 | 38,88 | 5,05 | 361 | M.A.K. |
Cleonide | | Mevr. Wwe. E. Tabary | 1929 | 38,50 | 5,01 | 361 | A.W.A. |
Cobbaut 7 | | Arm. Fluv. Cobbaut S.P.R.L. | 1938 | 38,53 | 5,06 | 356 | Meadows |
Condor | | Ph. Verbeke | 1959 | 55,00 | 7,19 | 698 | SKL |
Daniel | | Gebroeders Van Heyghen | 1928 | 38,49 | 5,00 | 322 | Benz |
Derby | | F. Nauwelaerts | 1957 | 38,84 | 5,06 | 375 | A.W.A. |
Derby | | H. Nauwelaerts | 1957 | 38,84 | 5,06 | 375 | Cummins |
Derby | | -onbekend- | 1957 | 38,84 | 5,06 | 375 | Cummins |
Derby | | -onbekend- | 1957 | 38,84 | 5,06 | 375 | Cummins |
Derby | | -onbekend- | 1957 | 38,84 | 5,06 | 375 | Cummins |
Derby | | -onbekend- | 1957 | 38,84 | 5,06 | 375 | Cummins |
Deus Tueatur | | Mevr. Wwe. E. Tabary | 1916 | 38,46 | 5,04 | 369 | General Motors |
Dorade | | J. Ringoot | 1956 | 38,90 | 5,03 | 362 | Lister |
Ebro | | Mevr. Wwe. J. Van Nimmen | 1930 | 38,46 | 5,0 | 374 | General Motors |
Ebro | | Mevr. Wwe. J. Van Nimmen en kinderen | 1930 | 38,46 | 5,0 | 374 | General Motors |
Edlo | | Hendrik Tas | 1959 | 38,95 | 5,06 | 387 | Bohn und Kähler |
Edlo | | Hendrik Tas | 1959 | 38,95 | 5,06 | 387 | Bohn und Kähler |
Edmar | | G. Van den Bussche | 1956 | 38,36 | 5,03 | 371 | A.C.M.T. |
Edmar | | G. Van den Bussche | 1956 | 38,36 | 5,03 | 371 | A.C.M.T. |
Edmo | | G. Van Mechelen | 1958 | 38,93 | 5,07 | 375 | General Motors |
Edmo | | G. Van Mechelen - Dufour | 1958 | 38,93 | 5,07 | 375 | General Motors |
Edmond | | E. Verstraeten | 1936 | 38,50 | 5,04 | 375 | General Motors |
Edmond | | E. Verstraeten | 1936 | 38,50 | 5,04 | 375 | General Motors |
Elba | | M. De Bleick | 1936 | 38,94 | 5,05 | 297 | General Motors |
Embargo | | T. de Kimpe | 1960 | 55,30 | 7,26 | 670 | General Motors (2x) |
EMCA IV | | Rederij EMCA | 1958 | 55,24 | 7,00 | 639 | General Motors (2x) |
EMCA IX | | Rederij EMCA | 1959 | 55,24 | 7,01 | 639 | General Motors (2x) |
EMCA V | | Rederij EMCA | 1958 | 55,25 | 7,04 | 645 | General Motors (2x) |
EMCA VI | | Rederij EMCA | 1959 | 55,24 | 7,01 | 642 | General Motors (2x) |
EMCA VII | | Rederij EMCA | 1959 | 55,37 | 7,06 | 621 | General Motors (2x) |
EMCA VIII | | Rederij EMCA | 1959 | 55,24 | 7,00 | 635 | General Motors (2x) |
EMCA X | | Rederij EMCA | 1959 | 55,24 | 7,01 | 639 | General Motors (2x) |
EMCA XI | | Rederij EMCA | 1960 | 55,30 | 7,26 | 670 | General Motors (2x) |
EMCA XII | | Rederij EMCA | 1960 | 55,30 | 7,26 | 681 | General Motors (2x) |
EMCA XIII | | Rederij EMCA | 1960 | 47,20 | 5,05 | 423 | General Motors |
Emiel | | E. en M. Greveraerts | 1951 | 38,45 | 5,05 | 366 | M.W.M. |
Emiel | | E. Greveraerts | 1951 | 38,45 | 5,05 | 366 | General Motors |
Emmade | | R. Albrecht | 1957 | 38,84 | 5,08 | 382 | M.A.N. |
Epevier | | D. Heroque | 1959 | 55,24 | 7,01 | 642 | General Motors (2x) |
Esmeralda | | C. Janssens | 1960 | 55,13 | 7,20 | 665 | Humboldt-Deutz |
Esmeralda | | H. en C. Hellemans | 1960 | 55,13 | 7,20 | 665 | Humboldt-Deutz |
Espero | | Mevr. Wwe. A. Courtois | 1956 | 38,40 | 5,04 | 354 | Humboldt-Deutz |
Espero | | D. Nevejans | 1956 | 38,40 | 5,04 | 354 | Humboldt-Deutz |
Flora | | F. Mathijs | 1923 | 38,30 | 5,03 | 358 | Cummins |
Forel | | W.S. Leeuwestein | 1959 | 55,37 | 7,06 | 621 | General Motors (2x) |
Francois | | Mevr. Van Damme | 1955 | 38,40 | 5,06 | 367 | A.C.M.T. |
Frenita | | H. Cloostermans | 1952 | 39,10 | 5,07 | 367 | Bohn und Kähler |
Georgina | | M. Notterdaeme | 1939 | 38,84 | 5,04 | 360 | General Motors |
Georgjack | | -onbekend- | 1957 | 38,84 | 5,06 | 375 | Cummins |
Georgjack | | -onbekend- | 1957 | 38,84 | 5,06 | 375 | Cummins |
GMR | | G. Redey | 1955 | 38,68 | 5,05 | 388 | Lister |
Guro | | G. De Weirdt | 1955 | 38,40 | 5,04 | 371 | Albion |
Hemlo | | H. Tas | 1955 | 38,40 | 5,05 | 362 | Bohn und Kähler |
Henri | | Jérôme Albrecht | 1929 | 38,45 | 5,09 | 373 | General Motors |
Henriette | | G. en L. Minne | 1958 | 55,05 | 7,18 | 677 | Carels |
Hilgus II | | G. Jansegers | 1957 | 46,59 | 5,05 | 469 | Modag |
Hilgus III | | J. Jansegers | 1956 | 46,54 | 5,05 | 467 | Modag |
Hilgus IV | | G. Jansegers | 1958 | 47,30 | 5,08 | 438 | Modag |
Humanite | | A. De Winter | 1937 | 38,54 | 5,04 | 365 | General Motors |
Ines | | Josef De Strycker en Maria De Troij | 1951 | 38,83 | 5,04 | 369 | Cummins |
Ines | | B. Declercq en B. Catry | 1951 | 38,83 | 5,04 | 369 | Cummins |
Ines | | B. Berghmans | 1951 | 38,83 | 5,04 | 369 | Cummins |
Internos | | A. Knockaert | 1958 | 38,92 | 5,07 | 387 | General Motors |
Isabelle | | G. en L. Minne | 1958 | 55,05 | 7,18 | 677 | S.E.M. |
Josan | | J. Jansegers | 1957 | 38,75 | 5,05 | 379 | Modag |
Jura | | H. De Saever | 1951 | 38,32 | 5,03 | 385 | M.A.K. |
Kaurie | | P. Boender | 1960 | 55,30 | 7,26 | 670 | General Motors (2x) |
Kentucky | | G. Van Messem | 1955 | 38,42 | 5,05 | 365 | Bohn und Kähler |
L'Avenir | | E. Poelman | 1959 | 38,90 | 5,07 | 372 | General Motors |
Leonard | | J. De Decker | 1957 | 47,10 | 5,03 | 434 | General Motors (2x) |
Liomar | | Lionel Lemmens en Maria Smekens | 1959 | 38,95 | 5,06 | 387 | Bohn und Kähler |
Liomar | | v.z.w. Rijn- en Binnenvaartmuseum | 1959 | 38,95 | 5,06 | 387 | Bohn und Kähler |
Maloca | | K. Van Perre | 1954 | 38,50 | 5,05 | 362 | Bohn und Kähler |
Mara | | A. De Weirdt | 1956 | 38,44 | 5,05 | 364 | M.A.K. |
Maximaur | | P. De Wilde | 1957 | 38,45 | 5,05 | 365 | Bohn und Kähler |
Meliora | | A. Mekerlé | 1957 | 38,88 | 5,04 | 368 | Paxman-Ricardo |
Mojo | | J. De Kimpe | 1959 | 55,37 | 7,06 | 621 | General Motors (2x) |
Oremus | | V. Vilain | 1950 | 38,40 | 5,04 | 365 | General Motors |
Pascal | | Prosper Van Laken | 1959 | 38,84 | 5,06 | 363 | General Motors |
Patrick | | Belgische Transport Maatschappij | 1958 | 54,93 | 7,23 | 707 | Modag |
Pedro | | P. Stroobandt | 1958 | 38,90 | 5,06 | 359 | General Motors (2x) |
Pefra 2 | | P. Muys | 1947 | 38,37 | 5,03 | 364 | M.A.N. |
Perago | | J. van Belle | 1959 | 55,24 | 7,01 | 642 | General Motors (2x) |
Ra-Ve | | Louis Ravache | 1957 | 38,50 | 5,05 | 365 | Bohn und Kähler |
Rapide | | P. Swinnens | 1958 | 38,75 | 5,05 | 362 | General Motors (2x) |
RECA 109 | | Caremans N.V. | 1959 | 55,24 | 7,01 | 642 | General Motors (2x) |
RECA 110 | | R. Caremans | 1959 | 55,37 | 7,06 | 621 | General Motors (2x) |
RECA 114 | | Caremans N.V. | 1960 | 55,30 | 7,26 | 670 | General Motors (2x) |
Rita | | R. Van de Gracht | 1959 | 38,82 | 5,04 | 362 | General Motors |
Rojoall | | R. Beeckmans | 1954 | 38,45 | 5,05 | 370 | Bohn und Kähler |
Rosette | | R. Mussche en E. Dekeerschmaeker | 1958 | 38,84 | 5,05 | 366 | General Motors |
Saro | | V.O.F. Saro | 1959 | 55,24 | 7,01 | 642 | General Motors (2x) |
Spero | | A. Courtois | 1952 | 38,90 | 5,02 | 359 | Deutz |
Thejea | | T. Van Cleempoel | 1957 | 38,90 | 5,05 | 362 | Bohn und Kähler |
Tille | | -onbekend- | 1957 | 38,84 | 5,06 | 375 | Cummins |
Tramp | | A. Van Brussel | 1955 | 38,40 | 5,05 | 381 | Deutz |
Variable | | R. Heida | 1959 | 55,24 | 7,01 | 642 | General Motors (2x) |
Variable | | J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming B.V. | 1959 | 55,24 | 7,01 | 642 | General Motors (2x) |
Viar | | Leon Mussche | 1955 | 38,50 | 5,05 | 362 | Bohn und Kähler |
Williane | | W. Sleeuwaert | 1958 | 38,82 | 5,02 | 361 | General Motors |
Willy | | K. Allaeys | 1955 | 38,40 | 5,04 | 366 | M.W.M. |
Wilmaran | | A. de Jonge | 1960 | 55,30 | 7,26 | 670 | General Motors (2x) |
Begin van de pagina
Archief: Lijst met foto's of documenten van dit vaartuig
In het archief van Museumschip Tordino zijn volgende documenten terug te vinden over deze werf.
Klik op de afbeelding voor een groter formaat. Let op: er wordt een popup-venster geopend.
Titel | Vervaardiger | Collectie | Type document | Periode | Afbeelding |
---|
Begin van de pagina
Over -
Nieuws -
Inhoudstabel -
Disclaimer -
Museumschip Tordino -
Nautische bibliotheek -
V.Z.W. Archief- en Documentatiecentrum Erfgoed Binnenvaart
Correcties en aanvullingen steeds welkom per mail naar de beheerder