Hieronder vindt u een lijst met alle scheepswerven, gesorteerd op naam. Klik op de werfnaam om de volledige fiche te laden.
In de kolom aantal staan het aantal schepen die gebouwd zijn op deze werf en aanwezig zijn in de databank.
Naam | Bouwwerf | Eigenaar | Bouwjaar | Lengte (meter) | Breedte (meter) | Tonnage (ton) | Motor (merk) |
---|
Alanco | | A. Steppe | 1936 | 38.24 | 5.03 | 369 | General Motors |
Alexandre | | J. Lemberge | 1936 | 38,22 | 5,01 | 369 | General Motors |
Alibel | | N.V. Belgian Bunkering and Stevedoring Company | 1923 | 38,20 | 5,01 | 383 | -geen- |
Almo | | J. Woestenborghs | 1914 | 49,88 | 6,58 | 556 | Deutz |
Alphons | | F. Blommaert | 1936 | 38,24 | 5,01 | 371 | General Motors |
Alphons | | -onbekend- | 1924 | 38,55 | 5,05 | 360 | Bohn und Kähler |
Alphons | | K. De Vos en E. De Lathouwer | 1924 | 38,55 | 5,05 | 360 | Bohn und Kähler |
Alphonse | | A. Duwel | 1913 | 46,91 | 5,05 | 389 | -geen- |
Alphonse | | -onbekend- | 1924 | 38,55 | 5,05 | 360 | Bohn und Kähler |
Alphonse | | -onbekend- | 1924 | 38,55 | 5,05 | 360 | Bohn und Kähler |
Alphonse | | M. Persoons | 1924 | 38,55 | 5,05 | 360 | Bohn und Kähler |
Alphonse | | -onbekend- | 1924 | 38,55 | 5,05 | 360 | Bohn und Kähler |
Alphonse | | K. De Vos en E. De Lathouwer | 1924 | 38,55 | 5,05 | 360 | Bohn und Kähler |
Alpi | | P. De Brauwer | 1936 | 38,20 | 5,03 | 368 | General Motors |
Amberes | | Pièrre Calluy | 1912 | 59,97 | 6,61 | 609 | M.W.M. |
Ambulant | Scheepswerf Janathijs | V.O.F. Kik | 1961 | 62,18 | 7,52 | 750 | Volvo Penta |
An-Ca-El | | A.G. Van Scheik | 1913 | 46,75 | 5,06 | 407 | Mac Laren |
Anfra | | F. Van Cauteren | 1919 | 38,29 | 5,04 | 338 | General Motors |
Angele | | Mevr. Wwe. R. Cloet | 1922 | 38,65 | 5,02 | 361 | General Motors |
Angele | | L. Van den Berghe | 1928 | 38,45 | 5,05 | 373 | General Motors |
Angele | | L. Van den Berghe | 1928 | 38,45 | 5,05 | 366 | General Motors |
Angleur | | L' Essor Naval | 1912 | 42,54 | 5,02 | 396 | -geen- |
Anita | Scheepswerf Van Auwera | Ludovic Verheyen | 1951 | 38,71 | 5,05 | 364 | M.W.M. |
Anita | Scheepswerf Van Auwera | Ludovic Verheyen | 1951 | 38,71 | 5,05 | 364 | General Motors |
Anja | | F. Van Cauwenberg | 1927 | 38,48 | 5,04 | 348 | General Motors |
Anna | | J.J. Laenens | 1926 | 38,29 | 5,03 | 375 | -geen- |
Anna | | E. Verstraeten | 1927 | 38,45 | 5,05 | 368 | General Motors |
Anna | | E. Verstraeten | 1927 | 38,45 | 5,05 | 368 | General Motors |
Anna 2 | | C.W. Klop | 1914 | 42,44 | 5,05 | 376 | Stork |
Anna Maria | Scheepswerf Janathijs | Westra Maritime Solutions | 1961 | 62,18 | 7,52 | 750 | Volvo Penta |
Annuschka | | P. Wijngaert | 1940 | 38,20 | 5,04 | 363 | General Motors |
Arfluco I | | Arm. Fluvial Cobbaut | 1952 | 38,75 | 5,05 | 363 | Bohn und Kähler |
Arfluco I | | Arm. Fluvial Cobbaut | 1952 | 38,75 | 5,05 | 363 | Bohn und Kähler |
Arfluco II | | Arm. Fluvial Cobbaut | 1952 | 38,75 | 5,05 | 363 | Bohn und Kähler |
Astarte | | -onbekend- | 1919 | - | - | - | -geen- |
Astrida | | L. Claeys | 1909 | 46,76 | 5,56 | 450 | Hercules |
Atlantic | | P. Ringoot | 1935 | 38,23 | 5,02 | 334 | General Motors |
Aubel | | F. Bels | 1927 | 38,47 | 5,04 | 359 | General Motors |
August | | A. Huys | 1959 | 55,00 | 7,20 | 694 | Deutz |
August | | A. Huys | 1959 | 55,00 | 7,20 | 694 | Deutz |
Ave Maria | | B. De Cock | 1928 | 38,50 | 5,05 | 362 | General Motors |
Ave Maria | | B. De Cock | 1928 | 38,50 | 5,05 | 362 | General Motors |
Beatrice | | L. Malherbe | 1913 | 38,40 | 5,25 | 345 | Lister |
Beatrice | | L. Malherbe | 1913 | 38,40 | 5,25 | 345 | General Motors |
Beni | | L. Beyls | 1928 | 38,42 | 5,04 | 356 | General Motors |
Beni | | M. Albrecht | 1928 | 38,42 | 5,04 | 351 | General Motors |
Bernard | | A. Lenglin | 1936 | 38,64 | 5,04 | 338 | M.W.M. |
Bertha | | Mevr. Wwe. J. De Roose | 1929 | 38,50 | 5,05 | 349 | General Motors |
Bertha | | P. Thys | 1927 | 46,30 | 5,02 | 447 | General Motors |
Bertha | | Sonciété Ame. Ciments Portland Liègeos | 1927 | 46,30 | 5,02 | 447 | General Motors |
Bertha | | M.F. Verlinden | 1923 | 38,59 | 5,03 | 336 | Lister |
Bertha | | W. Verlinden | 1923 | 38,59 | 5,03 | 336 | Lister |
Berthe | | S.A. Saintrama | 1944 | 38,70 | 5,03 | 365 | General Motors |
Bo Chris Jr. | Scheepswerf Janathijs | Waalservice B.V. | 1961 | 62,18 | 7,52 | 750 | Caterpillar |
Borneo | | J. Van der Molen | 1962 | 39,00 | 5,06 | 380 | General Motors |
Bula-Matari | | G. De Beir - De Bruyn | 1944 | 38,72 | 5,03 | 368 | General Motors |
C.E. | | C. Cloostermans | 1927 | 38,50 | 5,07 | 358 | General Motors |
Cejo | | J. Laenens | 1926 | 38,40 | 5,02 | 372 | General Motors |
Celestine | | J. Voets | 1916 | 49,83 | 6,57 | 608 | -geen- |
Celina | | J. Vereecke | 1924 | 38,36 | 5,05 | 352 | General Motors |
Celina | | R. Vereecke | 1924 | 38,36 | 5,05 | 352 | General Motors |
Centaure | | E. Thys | 1928 | 38,24 | 5,00 | 377 | -geen- |
Centaure | | Firma Cargo G.m.b.H. | 1928 | 38,24 | 5,00 | 377 | -geen- |
Chantal | | J. De Wachter | 1938 | 38,27 | 5,02 | 370 | General Motors |
Christian | | Mw. Wwe. Z. Vaillant | 1957 | 38,85 | 5,05 | 359 | Bohn und Kähler |
Christiane | | P. Clijmans | 1946 | 38,65 | 5,05 | 362 | A.B.C. |
Clara Elisabeth | | J. Van Zundert | 1913 | 49,85 | 6,59 | 540 | -geen- |
Clohel | | H. Clovijn | 1927 | 38,45 | 5,04 | 361 | General Motors |
Clothilde | | H. Van Gorp | 1911 | 43,03 | 5,03 | 331 | Moës |
Colibri | | F. D'Hollander | 1936 | 38,24 | 5,02 | 370 | General Motors |
Colibri | | G. Schot | 1961 | 39,00 | 5,05 | 376 | Buckau R. Wolf |
Corjoma | | L.H. Dekker | 1912 | 46,74 | 5,55 | 529 | General Motors |
Courtrai | | S.A. L' Essor Naval | 1917 | 46,85 | 5,04 | 420 | -geen- |
Courtrai | | Belgian Bunkering and Stevedoring Cie. N.V. | 1917 | 46,85 | 5,04 | 432 | -geen- |
Credo | | F. De Vos | 1960 | 54,81 | 7,20 | 699 | General Motors |
Denicheuse | | H. Dapsens | 1919 | 38,31 | 5,00 | 339 | General Motors |
Deplano II | | E. Mouton | 1923 | 38,55 | 5,07 | 337 | General Motors |
Deplano II | | G. Mouton | 1923 | 38,55 | 5,07 | 337 | General Motors |
Dermu | | E. Muyshondt | 1945 | 38,67 | 5,06 | 364 | General Motors |
Deux Frères | | C.A. De Hack | 1909 | 46,88 | 5,56 | 464 | General Motors |
Deux Frères | | Pol Thys | 1939 | 38,70 | 5,04 | 360 | General Motors |
Django | | F. Thery | 1942 | 38,76 | 5,03 | 368 | Rolls Royce |
Don Bosco | | C. Lantreibecq | 1923 | 38,61 | 5,06 | 358 | General Motors |
Don-Bosco | | Mevr. Wwe. Van der Plas | 1923 | 38,55 | 5,06 | 360 | General Motors |
Doris | | G. Goedgezelschap | 1958 | 54,85 | 7,21 | 692 | M.A.K. |
Durbuy | | L.P. Dierickx | 1962 | 38,86 | 5,02 | 382 | General Motors |
Eddy | | M. Kwik | 1924 | 38,21 | 5,02 | 376 | General Motors |
Egimar | | E. Goossens - Staes | 1957 | 38,94 | 5,05 | 398 | Bohn und Kähler |
Elda | | G. Van den Berghe | 1935 | 38,24 | 5,03 | 366 | General Motors |
Elisa | | A. Romeynders | 1912 | 46,69 | 5,08 | 415 | Humboldt-Deutz |
Elpi | | P. Dierckx | 1913 | 41,55 | 5,03 | 397 | Deutz |
Elpi | | P. Dierckx - Vucht | 1913 | 41,55 | 5,03 | 397 | General Motors |
Emma | | G. De Keyser | 1925 | 38,44 | 5,08 | 354 | General Motors |
Emma | | P. Hellebosch | 1925 | 38,44 | 5,08 | 354 | General Motors |
Emmy | | N.V. Rederij A. Maas | 1943 | 38,72 | 5,01 | 357 | A.B.C. |
Enilehcim | Scheepswerf Van Auwera | Jean Bardeli | 1951 | 38,71 | 5,05 | 364 | General Motors |
Eros | | P. Van Gaever | 1929 | 38,20 | 5,03 | 362 | General Motors |
Esclave | | A. De Cunsel | 1930 | 38,54 | 5,05 | 349 | General Motors |
Esclave | | Wwe. A. De Cunsel en Zoone | 1930 | 38,54 | 5,05 | 349 | Henschel |
Eureka II | | mevr. J. De Graaf | 1904 | 46,77 | 5,01 | 427 | Klockner Humboldt |
Ferma | | Ferdinand Mariën | 1950 | 38,75 | 5,06 | 362 | Bohn und Kähler |
Ferma | | Ferdinand Mariën | 1950 | 38,75 | 5,06 | 362 | Caterpillar |
Fide-Deo | Scheepswerf Janathijs | S.E.J. Mulder | 1961 | 62,18 | 7,52 | 750 | Deutz |
Flottille | | A. Fasquelle | 1925 | 38,18 | 5,02 | 368 | General Motors |
Flottille | | J. Walbrecq | 1925 | 38,18 | 5,02 | 368 | General Motors |
Frady | | J. Isenbaert | 1942 | 38,76 | 5,05 | 370 | General Motors |
Fraternité | | R. Janssen | 1912 | 42,59 | 5,02 | 407 | Kromhout |
Freia | | C. De Brauwer | 1927 | 38,56 | 5,07 | 359 | General Motors |
Frère Isidore | | G. Hachez | 1929 | 38,60 | 5,05 | 348 | Moës |
Gambler | | A. Servotte | 1959 | 38,81 | 5,06 | 383 | General Motors |
Gambler | | L. Brahimi | 1959 | 38,81 | 5,06 | 383 | General Motors |
Gaumar | | G. De Haeck | 1937 | 55,00 | 7,20 | 669 | Lister |
Gazzaniga | | J. Deville | 1930 | 38,53 | 5,06 | 351 | Moës |
General Jacques | | S.A. Van Aerschot Frères | 1929 | 38,58 | 5,08 | 353 | Moës |
Georges | | Ets Van Heyghen Gebroeders | 1938 | 38,20 | 5,02 | 361 | General Motors |
Georges II | | K. Van Strijdonck | 1912 | 46,70 | 5,54 | 432 | General Motors |
Georgine | | G. Hellebosch | 1905 | 54,86 | 6,59 | 642 | Klockner Humboldt |
Gerard | | A. Velghe | 1929 | 38,22 | 5,04 | 363 | Caterpillar |
Gerard | | M. De Witte | 1929 | 38,22 | 5,04 | 363 | Caterpillar |
Gerarda | | G. Van Unnik | 1903 | 38,19 | 5,06 | 297 | General Motors |
Gilbert | | Ets. Van Heyghen Gebroeders | 1940 | 38,95 | 5,02 | 353 | General Motors |
Gilma | | B. Verschaeren | 1920 | 34,44 | 4,85 | 238 | General Motors |
Glob | | M. Van Reeth | 1926 | 38,15 | 5,03 | 362 | General Motors |
Goeland | | L. Hoffman | 1905 | 54,86 | 6,55 | 620 | Klockner |
Govanu | | A. Goossens | 1951 | 38,75 | 5,07 | 375 | General Motors |
Greta | | C. Wauters | 1957 | 38,95 | 5,07 | 398 | Bohn und Kähler |
Grosny | | A. Guermonprez | 1914 | 38,89 | 5,05 | 341 | Albion |
Grosny 1 | | E. Nevejans | 1914 | 38,89 | 5,05 | 341 | Albion |
Henja | | H. Faber | 1926 | 38,44 | 5,02 | 367 | Lister |
Henjea | | R. Kegels | 1923 | 38,53 | 5,08 | 356 | General Motors |
Henlo | | L. Hellemans | 1929 | 38,24 | 5,05 | 383 | -geen- |
Henri | | N.V. Saintrama | 1945 | 38,68 | 5,03 | 362 | A.B.C. |
Hortense | | Familie De Pauw | 1909 | 46,89 | 5,54 | 416 | General Motors |
Ibis | | H. Kloeck | 1908 | 46,75 | 5,08 | 438 | Deutz |
Infinity | Scheepswerf Janathijs | V.O.F. Verdotrans | 1961 | 62,18 | 7,52 | 750 | Volvo Penta |
Irma | | K. Van der Meirsssche | 1926 | 38,20 | 5,02 | 366 | Alfa Romeo |
Ivo | | E. De Wit - Roef | 1936 | 38,24 | 5,00 | 372 | General Motors |
Ja-El | | J. Van Stappen | 1942 | 38,76 | 5,04 | 363 | A.B.C. |
Jeanke | | F. De Beul | 1924 | 38,23 | 5,02 | 365 | General Motors |
Jeanne | | E. Talboom | 1950 | 38,70 | 5,04 | 365 | General Motors |
Jemeppe | | S.A. L' Essor Naval | 1912 | 42,55 | 5,03 | 399 | -geen- |
Juliane | | G. Hachez | 1930 | 38,23 | 5,03 | 375 | -geen- |
Kanageo | | G. Van Strijdonck | 1954 | 38,70 | 5,05 | 363 | Bohn und Kähler |
Kreta | Scheepswerf Janathijs | Rijn Kanaalvaart Rederij N.V. | 1961 | 62,18 | 7,52 | 750 | Deutz |
Laurence | | S. Donnay | 1930 | 38,52 | 5,04 | 347 | Moës |
Leatitia | Scheepswerf Janathijs | V.O.F. Laetitia | 1961 | 62,18 | 7,52 | 750 | Caterpillar |
Ligato | Scheepswerf Janathijs | W. Hovestadt | 1961 | 62,18 | 7,52 | 750 | Deutz |
Liliane | | H. Vervliet | 1947 | 38,75 | 5,04 | 359 | A.B.C. |
Loma | | L. Mampaey | 1921 | 38,25 | 5,03 | 351 | General Motors |
Louis | | Mevr. Wwe. Kwijk en Zoon | 1925 | 46,77 | 5,05 | 426 | Deutz |
Louise 2 | | L. De Souter | 1902 | 46,84 | 5,05 | 382 | General Motors |
Lova | | L. Van den Berghe | 1949 | 38,70 | 5,03 | 357 | M.W.M. |
Luc | | Mevr. O. Van den Bossche | 1927 | 38,26 | 5,02 | 368 | Deutz |
Lux | | F. Van Zeveren | 1960 | 38,88 | 5,05 | 374 | Cummins |
Made | | D. Joassin | 1913 | 38,30 | 5,02 | 345 | A.B.C. |
Madelaine | | Meejuf. De Volder & F. Severyns | 1912 | 59,94 | 6,60 | 626 | M.W.M. |
Majella III | | P. De Souter | 1926 | 38,44 | 5,00 | 357 | Lister |
Majuri | | -onbekend- | 1924 | 38,55 | 5,05 | 360 | Bohn und Kähler |
Majuri | | -onbekend- | 1924 | 38,55 | 5,05 | 360 | Bohn und Kähler |
Majuri | | -onbekend- | 1924 | 38,55 | 5,05 | 360 | Bohn und Kähler |
Maloufra | | Mevr. Wwe. R. Spruyt | 1904 | 46,76 | 5,05 | 427 | Klockner Humboldt |
Marechal Foch | | S.A. Van Aerschot Frères | 1929 | 38,57 | 5,07 | 357 | Moës |
Maria | | K. De Donder | 1928 | 38,22 | 5,02 | 369 | Lister |
Maria | | E. Van den Bussche | 1913 | 46,26 | 5,01 | 404 | Daimler-Benz |
Marie Thérèse | | Ets. Van heygen Gebroeders | 1941 | 38,68 | 5,05 | 357 | General Motors |
Mathilde | | Nlze. Transport en Scheepvaart Maatschappij | 1956 | 55,00 | 7,00 | 681 | A.B.C. |
Mathilde | | J. Van de Weyer | 1913 | 49,88 | 6,58 | 516 | Paxman-Ricardo |
Mathilde | Scheepswerf Janathijs | V.O.F. Kriekaart | 1961 | 62,18 | 7,52 | 750 | Deutz |
Mijn Verlangen | | Mevr. Wwe. R. 't Kindt | 1925 | 38,21 | 5,01 | 374 | -geen- |
Mojo | | A. Duchatelet | 1927 | 38,45 | 5,04 | 360 | Lister |
Norve | | P. Vanderbiest | 1913 | 38,38 | 5,04 | 336 | General Motors |
Nosmas | | H. Samson | 1951 | 38,80 | 5,08 | 382 | General Motors |
Notre Dame de Hal | | T. Wildschut | 1924 | 38,13 | 5,01 | 373 | General Motors |
Ori II | | Mevr. Wwe. G. Duquet | 1936 | 38,55 | 5,05 | 356 | Bohn und Kähler |
Paino | | A. Cardon | 1935 | 38,57 | 5,04 | 369 | General Motors |
Partout | | Mevr. J. Janssen | 1938 | 38,20 | 5,03 | 358 | A.B.C. |
Paul | | W. Vijt | 1924 | 38,44 | 5,05 | 364 | General Motors |
Paulina | | L. Van Laken | 1921 | 38,52 | 5,05 | 361 | -geen- |
Pharailda | | F. Willaert | 1925 | 38,25 | 5,02 | 361 | General Motors |
Pierre | | Ets. Van Heyghen Gebroeders | 1941 | 38,62 | 5,03 | 339 | General Motors |
Pima | | P. Struyf | 1920 | 29,45 | 5,02 | 149 | Kromhout |
Pink | | J. Cloostermans | 1951 | 38,75 | 5,05 | 360 | Benz |
Prima Vera | | L. De Loninck | 1903 | 46,45 | 5,04 | 418 | Carl Kaelbe |
Prudence | | R. Leysen | 1925 | 38,18 | 5,03 | 367 | General Motors |
Ray-Mar | | M. Verveynne | 1920 | 38,46 | 4,85 | 242 | General Motors |
Recta | | Armement P. Blampain | 1930 | 38,52 | 5,05 | 346 | Moës |
Renata | | E. Riffaux | 1960 | 54,94 | 7,20 | 700 | General Motors |
Rian | | G. Rensen | 1956 | 38,85 | 5,06 | 377 | Mercedes |
Rien Sans Dieu | | F. en A. Van den Bossche | 1907 | 46,68 | 5,55 | 455 | -geen- |
Rijn en Binnenvaart 22 | | A. De Badts | 1911 | 49,75 | 6,61 | 605 | -geen- |
Rita | | V. Cuyt | 1920 | 24,04 | 4,44 | 100 | General Motors |
Rofra | | F. Van den Bossche | 1955 | 38,80 | 5,05 | 360 | Bohn und Kähler |
Rojane | | R. Pius | 1941 | 38,75 | 5,01 | 366 | General Motors |
Rudi | | G. Paulissen | 1914 | 49,00 | 6,60 | 562 | Deutz |
Runet | | P.V.B.A. Runet | 1959 | 55,00 | 7,20 | 694 | Bohn und Kähler |
Rupelzoon 3 | | C. Jamin | 1961 | 66,90 | 8,20 | 994 | A.B.C. |
St. Antoine | | L. Buschgens | 1930 | 38,40 | 5,03 | 351 | Mac Laren |
St. Benoit | | J. Ooms | 1925 | 38,71 | 5,04 | 362 | Moës |
St. Jozef | | Mevr. Wwe. F. Van de Velde | 1912 | 49,85 | 6,58 | 558 | Deutz |
Subito | | P. Verberght | 1925 | 38,24 | 5,05 | 375 | Mercedes-Benz |
Telstar | | D. Kwick | 1924 | 38,22 | 5,02 | 375 | General Motors |
Thean | | M. Van Ouwerkerk | 1899 | 38,74 | 5,02 | 348 | Deutz |
Thero | | T. Dick | 1923 | 38,25 | 5,02 | 369 | Deutz |
Victor | | V. Brenu | 1914 | 46,52 | 5,01 | 414 | Benz |
Victor | | Mevr. J. Stoop | 1927 | 38,45 | 5,07 | 368 | -geen- |
Vilvorde | | S.A. L'Essor Naval | 1914 | 46,57 | 5,05 | 420 | General Motors |
Vios 2 | | L. Van Geel | 1911 | 42,29 | 5,07 | 382 | Deutz |
Viviane | | E. Filliaert | 1963 | 38,88 | 5,05 | 376 | Cummins |
Voluntas Dei | | V. Hofman | 1923 | 38,38 | 5,00 | 368 | General Motors |
Vredeburg | | H. Van de Velde | 1910 | 46,73 | 5,57 | 165 | General Motors |
Wilmar | | W. Verlinden | 1925 | 38,55 | 5,05 | 360 | Deutz-Humboldt |